Navigation Navigation

محتوا محتوا

پژوهشگر حوزه فضای مجازی:

جهاد زن امروزی صیانت از خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی است


یک پژوهشگر حوزه فضای مجازی در یزد گفت: حفظ فرزندان و خانواده از آسیب‌های مختلف موجود در جامعه و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی را جهاد زنان امروزی است.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزدبانو، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دهقان چناری»، پژوهشگر حوزه فضای مجازی در یزد در جمع بانوان این شهر اذعان کرد: لازم است بانوان با بالا بردن سواد رسانه‌ای، خود و خانواده‌هایشان را در برابر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی واکسینه کنند.

وی طلاق را بزرگ‌ترین تهدید فضای مجازی برای خانواده‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشکلی است که امروز بسیاری از خانواده‌ها با آن مواجه‌اند.

دهقان چناری با بیان اینکه 80 درصد ازدواج‌هایی که از طریق اینترنت صورت گرفته به طلاق ختم شده است، تصریح کرد: اینکه بنیان خانواده‌ای بعد از 20 سال به خاطر نداشتن سواد رسانه‌های از هم بپاشد، دردآور است.

وی ابراز تأسف از اینکه برخی از بانوان ساعات طولانی از وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند، تصریح کرد: گذراندن بیش‌ازاندازه وقت در فضای مجازی زنگ خطری برای خانواده‌ها به‌حساب می‌آید؛ زنان نباید از ارزش‌های زندگی خود غافل شوند؛ چراکه این مسئله بنیان خانواده را تهدید می‌کند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه احاطه شدن زندگی خانواده‌های ایرانی اسلامی با سبک زندگی غربی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، گفت: مخالف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیستیم؛ اما لازم است سواد رسانه‌ای و ظرفیت استفاده از این تکنولوژی را بالا ببریم.

دهقان چناری حفظ فرزندان و خانواده از آسیب‌های مختلف موجود در جامعه و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی را جهاد زنان امروزی عنوان کرد و تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این است که هم‌زمان با گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شایعات و شبهات نیز زیاد شده است.

وی ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که افسردگی یزدی‌ها به خاطر برگزاری مجالس روضه اباعبدالله و عزاداری آن‌ها است و سعی دارند این شبهه را رواج دهند تا حرارت عشق به امام حسین (ع) را در دل‌ها کاهش دهند.

پژوهشگر حوزه فضای مجازی با بیان اینکه برخی با بهانه‌هایی چون صرف هزینه روضه‌خوانی برای مستمندان و دیگر راه‌های خیر درصددند تا میزان برگزاری این‌گونه مجالس را در یزد کاهش دهند و با جریان عاشورا و مجالس روضه امام حسین ع بشکنند، ادامه داد: عده‌ای نمی‌دانند و به شبهات دامن می‌زنند و عده‌ای هم به‌قصد تخریب سعی در این‌گونه شبهه پراکنی‌ها دارند؛ اما در واقع آنچه سبب افسردگی می‌شود استفاده بی‌رویه از اینترنت، عدم گفتگو و تغییر سبک زندگی است.

انتهای پیام






آخرین اخبار آخرین اخبار