Navigation Navigation

محتوا محتوا

واکاوی شخصیت مرحوم حاج حسن دانش از زبان استادش؛

حاج حسن، قهرمان قرآنی کشور/ شیوه تدریس مرحوم دانش را ادامه می‌دهیم


حجت الاسلام علی گندمی در مراسم استقبال از پیکر پاک مهاجر الی الله حاج حسن دانش گفت بنده 22 سال با حاج حسن زندگی کرده ام و همیشه در مسافرت ها و مجالس مختلف صفا و محبت قرآنی را از او دیده و عطر معنوی الهی را از وی شنیده ام.

به گزارش یزد امـروزبه نقل ازعصرسیاست/ استان یزد امروز صبح پیکر پاک فرزند خود، قاری بین المللی قرآن، حاج حسن دانش را در آغوش گرفت و داغ مردم دارالعباده بیش از پیش جگرسوز شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی گندمی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد و استاد و مربی قاری ممتاز و بین المللی یزدی درباره این شخصیت نورانی بیان کرد: حاج حسن انسانی بشاش و خنده روبود و هرگاه در مجلس و یا کلاس های آموزشی حاضر می شد این چهره نورانی و خندان همه را به سوی خود جذب می کرد.

حاج حسن قهرمان قرآنی بود

وی با قهرمان قرآنی خواندن حاج حسن دانش ادامه داد: بنده 22 سال با حاج حسن زندگی کرده ام و همیشه در مسافرت ها و مجالس مختلف صفا و محبت قرآنی را از او دیده و عطر معنوی الهی را از وی شنیده ام؛ که این معنویت خاص و شخصیت والای حاج حسن، حاصل زندگی در خانواده ای قرآنی و بزرگ شدن با لقمه حلال است.

گندمی افزود: پدر حاج حسن قریب 30 سال خادم و موذن مسجد خطیب بوده و موجب شده تا وی از بدو تولد در دامان قرآن به بار آید و از سنین کودکی قرائت قرآن را آغاز کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: حاج حسن به محض آغاز فعالیت خود در زمینه قرآن، به طور جدی و به تمام معنا فعالیت خود را آغاز کرد، و به فعالیت های قرآنی خود به چشم یک وظیفه و مانند کار روزانه نگاه می کرد؛ به طوری که روزانه قریب 8 ساعت را به قرائت قرآن، پرداختن به مطالب آموزشی، گوش دادن نوار های قرائت و امثال این ها اختصاص می داد.

وی با تاکید بر اینکه یاد و خاره حاج حسن هرگز از یاد ما پاک نخواهد شد؛ این واقعه دردناک را به خانواده مرحوم دانش تسلیت گفت و بیان کرد: همسر فداکار حاج حسن در کنار این شخصیت قرآنی نقشی بسزا داشته و پا به پای وی به فعالیت های حاج حسن کمک می نمود و بنده از جانب تمام جامعه قرآنی، برای خانواده ایشان به خصوص همسر مکرمه مرحوم حاج حسن دانش از خدای متعال صبر جمیل مسئلت دارم.

یزد باید شاهد رویش دانش ها باشد

حجت الاسلام گندمی با ابراز امیدواری از توجه بیشتر مکاتب قرآنی به فعالیت ها و تجارب حاج حسن دانش اذعان داشت: مکاتب قرآنی باید به روش آموزش حاج حسن دانش توجه وافری داشته باشند؛ چرا که حاج حسن متد خاص و ابتکاری خود را در امر آمورزش داشته و بنده امیدوارم شاهد روییدن دانش ها از این نهر زلال تجربیات آموزشی و قرآنی حاج حسن باشیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار