Navigation Navigation

محتوا محتوا

روزنامه رای الیوم مطرح کرد

حمله شدید نماینده پارلمان کویت به فرمانده سپاه ایران


«ایران تنها به این گونه اظهارات بسنده نمی کند بکه به ایجاد فتنه در خاورمیانه و جلو بردن طرح های پلید خود هم اقداماتی صورت می دهد. این اظهارات فرمانده سپاه ایران در این راستا ایراد شده است.»

به گزارش یزدامروز به نقل از روزنامه رای الیوم؛ "أحمد مطيع العازمي" نماینده پارلمان کویت در پاسخ به اظهارات اخیر سردار "جعفری" فرمانده سپاه ایران ادعا کرده که این اظهارات، جسارت آمیز، تحریک آمیز و غیر مسئولانه است.


به نوشته روزنامه رای الیوم؛ أحمد مطيع العازمي اظهارات فرمانده سپاه ایران که بحرین و عربستان را تهدید کرده بود را تاکیدی بر دشمنی زیاد ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] توصیف کرد.


این نماینده پارلمان کویت در ادامه ادعاهای بی اساس خود افزود: «مسولان ایرانی ما را به این گونه اظهارات عادت داده اند؛ اظهاراتی کینه ای که تنها شرارت را برای مسلمانان و اعراب در پی دارد.»


أحمد مطيع العازمي در ادامه ادعا کرد: «ایران تنها به این گونه اظهارات بسنده نمی کند بلکه به ایجاد فتنه در خاورمیانه و جلو بردن طرح های پلید خود هم اقداماتی صورت می دهد. این اظهارات فرمانده سپاه ایران در این راستا ایراد شده است.»


نماینده پارلمان کویت ادامه داد: «کشورهای عربی همه علیه زیاده خواهی های ایران متحد خواهند شد. قبلا رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران کویت را تهدید کرد ولی اینک ایران همه کشورهای حوزه خلیج [فارس] را هدف گرفته است.»


العازمي افزود: «این تهدیدهای ایران همه ما را هدف گرفته گر چه بحرین و عربستان دو کشور برادر توسط فرمانده سپاه تهدید شده اند ولی همه ما اجزای یک مرکب هستیم و با هم متحد خواهیم بود.»



خاطرنشان می شود که سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال ۹۵ درباره نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه آنها که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست، با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور است.


وی در ادامه تصریح کرد: امروز رفتار ذلیلانه حکام برخی کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل و قتل‌عام مردم بی‌گناه یمن و فلسطین توسط حکام آل‌سعود، آبرو و عزت امت عربی را در معرض خطر قرار داده است و در عین حال مطمئنیم مردمان سرزمین‌های عربی بزودی تیغ‌های انتقام را برخواهند کشید.


وی با تاکید بر این‌که ما همچنان از بقای نظام سوریه، حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می‌کنیم و هرگز اجازه تجزیه هیچ یک از سرزمین‌های اسلامی را نخواهیم داد، گفت: ما تجزیه را یک راهبرد انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی می‌دانیم، لذا هرگز اجازه تضعیف ملت‌های مسلمان را نداده و از فلسطین نیز همانند گذشته با همه‌ توان و قدرتمان دفاع خواهیم کرد.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار