Navigation Navigation

محتوا محتوا

تاکید دوباره مدیر حوزه های علمیه یزد:

حوزه های علمیه در سراسر کشور با ولنگاری فرهنگی مخالف هستند


مدیر حوزه های علمیه یزد ضمن تاکید بر مواضع قبلی خود و هشدار در خصوص ولنگاری فرهنگی در دارالعباده نسبت به جوسازی های کذب واکنش نشان داد.

به گزارش یزدامروز؛ موضع گیری انقلابی مدیر حوزه های علمیه استان یزد در اعتراض به ولنگاری های فرهنگی اتفاق افتاده در استان و بالاخص دانشگاه یزد باعث جو سازی رسانه هایی شد که از این اقدام انقلابی متضرر شده بودند. در همین راستا برخی از این رسانه ها با بی اخلاقی اعلام کردند حجت الاسلام شمس با رد سخنان خود گفته است:«متأسفانه نقل قول کذبی از بنده در رسانه‌ها منتشر شده که به هیچ وجه  صحیح نیست»

شمس اما بار دیگر با اعلام مواضع قبلی نسبت به ولنگاری فرهنگی در دارالعباده هشدار داد.

مدیر حوزه علمیه یزد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد؛ در خصوص انتشار گفتگوی ایشان با سایت یزد رسا گفت: صحبت هایی که در سایت یزد رسا با تیتر«تشکیل کمیته مشترک حوزه و دانشگاه برای بررسی مسائل فرهنگی استان» کاملا با صحبت های من مطابقت دارد و اگر در سایت های دیگر مطلبی غیر از این باشد تکذیب می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس ادامه داد: من در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه یزد همان صحبت هایی را که در سایت یزد رسا نوشته شده مطرح کردم و در ادامه آن به دوستی با آقای اولیا و اینکه ایشان از متدینین هستند اشاره کردم و اینکه در بحث ولنگاری فرهنگی ، ما معتقد به این هستیم که متاسفانه در کشور بعضی ها در صدد این هستند که با این کارها فرهنگ غنی اسلامی را از جامعه ما خارج کنند و حوزه های علمیه در سراسر کشور با ولنگاری فرهنگی مخالف هستند.

متن صحیح مصاحبه با سایت یزد رسا:
مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به انجام برخی از مصادیق ولنگاری های فرهنگی در استان یزد گفت: متأسفانه برخی از مسئولین اعتقادی به مقوله ولنگاری فرهنگی نداشته و برگزاری اردوهای مختلط را امری مذموم نمی دانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس افزود: نکته مهمی که همه مسئولین باید بدان توجه داشته باشند ضرورت پاسداری از ارزش های اسلامی است زیرا برای پایداری این ارزش ها خون های زیادی ریخته و شهدای گرانقدر زیادی تقدیم انقلاب شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به منظور انسجام بیشتر در مسائل فرهنگی و حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه یک کمیته بین این دو نهاد تشکیل شده است که در این کمیته مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه ها و دو تن از معاونین حوزه علمیه حضور دارند. در این کمیته یکی از مباحث مورد بحث هموار مسائل فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس تصریح کرد: برای برخورد با مظاهر ولنگاری فرهنگی و جلوگیری از رواج و تکرار آن بهترین کار فرهنگ سازی است زیرا با این کار می توان تا حد زیادی وجود چنین معضلاتی را در جامعه کنترل کرد. اختلاط بین زن و مرد یا دختر و پسر از جمله مواردی است که هم از نظراسلام، روانشناسی و جامعه شناسی امری مذموم بوده که با فرهنگ سازی و وحدت دستگاه های فعال در عرصه فرهنگ می توان آن را کنترل و در جهت مناسب فرهنگ سازی کرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار