Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه :

خروج آمریکائی‌ها از برجام تفاوتی با باقی ماندن آنان ندارد/دولت و مجلس برای ساماندهی اقتصادی برنامه‌ریزی کنند


جوکار خروج آمریکا از برجام را به نفع ایران دانست و گفت: بالاخره پس از تهدیدات مکرر ترامپ مبنی بر خروج از برجام شب گذشته این اتفاق رقم خورد هرچند اگر آمریکائی‌ها در برجام هم باقی می‌ماندند به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان باز تفاوتی نمی‌کرد.

محمد صالح جوکار معاون حقوقی و مجلسی سپاه  در مصاحبه با یزدامروز؛ خروج آمریکا از برجام را به نفع ایران دانست و گفت: بالاخره پس از تهدیدات مکرر ترامپ مبنی بر خروج از برجام شب گذشته این اتفاق رقم خورد و ترامپ به تهدیدات خود جامه عمل پوشاند هرچند اگر آمریکائی‌ها در برجام هم باقی می‌ماندند به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان باز تفاوتی نمی‌کرد.

جوکار افزود: ای‌کاش از روز اول تکلیف را آمریکائی‌ها مشخص کرده بودند تا امروز وضعیت اقتصادی باثبات‌تری داشتیم و با عملیات روانی مشکلات جدی در حوزه اقتصادی برای ما به وجود نیاورده بودند البته در حال حاضر هم اگر دولت و مجلس برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و برمدار آن حرکت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان این مطلب که ماهیت کار ترامپ ماهیت ضد حقوق بین‌الملل و قانون‌گریزی است اظهار داشت: با این اتفاق تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شد و ثابت شد که تکیه زدن بر کشورهایی که با ما مشکل‌دارند و دشمن به‌حساب می‌آیند کار درستی نیست و اینکه نمی‌شود به امریکا اعتماد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتماد به کسانی که به دنبال منافع خود هستند و در نظام بین‌الملل قانون را به نفع خود تفسیر می‌کنند اقدام قابل قبولی نبوده و در شرایط فعلی نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم و به مردم اطمینان دهیم که هراسی نداشته باشند و با حرکت برمدار یک برنامه‌ریزی اصولی مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

جوکار خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکائی‌ها را به فال نیک می‌گیریم و با اتکا بر خدا و ظرفیت‌های درونی و برنامه‌ریزی به سمت اهداف کشور حرکت می‌کنیم و اگر از روز اول به‌جای دل بستن و مذاکره با کدخدا بر توانمندی‌های درونی خود تکیه کرده بودیم الآن وضعیت اقتصادی باثبات‌تری داشتیم.

معاون حقوقی و مجلسی  سپاه  اذعان داشت: البته به اروپائی‌ها هم نمی‌توان دل‌خوش کرده و اعتماد داشت چراکه آنان نیز در برابر تهدیدات ترامپ به‌جای دفاع از برجام و اصرار بر باقی ماندن بر آن، طرح‌های مذاکراتی دیگری را پیشنهاد دادند که این موضوع وی را جری‌تر کرد و مشوقی برای امریکا شد البته باز تأکید می‌کنم که نباید به اروپائی‌ها هم دل‌خوش کرد بلکه باید دولت و مجلس با برنامه‌ریزی صحیح در استفاده بهینه از منابع سرشار خدادادی و با تلاش جدی‌تر و روحیه جهادی کار را به‌پیش ببریم و وضعیت کنونی را سروسامان بخشیم و اگر فعالانه در این عرصه قدم برداریم جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار