Navigation Navigation

محتوا محتوا

نویسنده برجسته ادبیات پایداری:

در 40 سال گذشته هیچ‌گاه سپاه پاسداران تا این حد محبوب نبوده است


نویسنده ادبیات پایداری گفت: تمام تلاش دشمنان خارجی و داخلی این بود که سپاه را تضعیف کنند، اما امروز محبوبیت سپاه به جایی رسیده که فکر نمی‌کنم در طول 40 ساله انقلاب نمونه داشته باشد.

رحیم مخدومی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛ در واکنش به تروریستی خواندن سپاه توسط آمریکا، گفت: در اتفاقاتی که در مسیر انقلاب رخ می‌دهد آنگونه که حضرت امام به ما آموخته و خود ایشان هم با همین سیره انقلاب را پیش می‌برد همیشه این بود که تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: به عنوان مثال ابتدای انقلاب که تحریم ایران توسط امریکا اتفاق افتاد امام تبریک گفتند و ما دیدیم که منجر به شکوفایی و بروز استعدادها شد و در واقع مسئولین، مردم و نخبگان به خاطر محدودیتی که ایجاد شد به فعالیت بیشتر و فکر و اندیشه بیشتر واداشته شدند.

نویسنده ادبیات پایداری اظهار داشت: شاید اگر آن تحریم اتفاق نمی‌افتاد خیلی از شکوفایی‌ها هم به دنبال آن رخ نمی‌داد یا موضوع دفاع مقدس هم به همین شکل است.

مخدومی خاطرنشان کرد: جنگ همه‌اش خسارت است اما از نگاه یک انقلابی و مسلمان وقتی که ناگزیر هستیم با یک واقعه مواجه شویم به جامعه آموخته شده و در واقع به عنوان یک سنت در مسیر زندگی انقلابیون نهاده شده که این اتفاق ناگوار و این تهدید را با نگاه دیگری بنگرند و از منظر دیگری به آن نگاه کنند.

وی اضافه کرد: با نگاه سازنده و با نگاه تبدیل به موقعیت جدید کردن است که هم آن تهدید رفع می‌شود و هم اتفاقات خوش به وقوع می‌پیوندد که برکات هشت سال دفاع مقدس در همین راستا است.

نویسنده کتاب «فرمانده من» با بیان اینکه تربیت انسان‌های انقلابی و الگو قرار گرفتن ایران اسلامی برای ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان از پیامدهای مقاومت ملت ایران بود، تأکید کرد: به تبع این ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی‌های بعدی را در سطح ملی و حتی در سطح بین‌المللی شاهد بودیم و این‌ها از جمله برکاتی بوده که نصیب ملت ایران شد.

مخدومی با بیان اینکه قصه سپاه را هم باید از این منظر نگاه کنیم، تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان خارجی و داخلی این بود که سپاه را تضعیف کنند، ما این صدای دشمن را حتی در اردوگاه‌های داخلی از حلقوم منافقین جدید که بعضا در کشور مسئولیت هم دارند می‌شنیدیم و تمام تلاش این‌ها این بود که در نظر مردم محبوبیت سپاه را از بین ببرند اما اقدام آمریکا علیه سپاه دقیقا ماجرا را برعکس کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چندصدایی که در مجلس بود به تکصدایی و آن هم در دفاع از سپاه تبدیل شد، یا شبهه‌ای که در دل ملت داشتند ایجاد می‌کردند برای اینکه کم کاری‌های خودشان را پوشش بدهند، این برعکس شد و امروز محبوبیت سپاه به جایی رسیده که فکر نمی‌کنم در طول 40 ساله انقلاب نمونه داشته باشد.

این نویسنده یادآور شد: این خیلی عجیب است، سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس خوب درخشید، در دفاع از حرم و دفاع از مظلومان جهان درخشش سپاه قدس زبانزد بود، اما هیچ‌وقت به اندازه امروز که امریکا به تصور خودش دارد سپاه را می‌زند و داره سپاه را از چشم‌ها می‌اندازد، سپاه در داخل کشور و در سطح بین‌الملل در نگاه آزادگان و در نگاه مظلومین و مستضعفان جهان تا این حد محبوبیت و درخشش نداشته است.

مخدومی اظهار داشت: در واقع تأکید بنده آن نگاه ویژه امام است، ما یعنی تمام مشکلات و ناملایمات و گرفتاری‌ها از نگاه انقلابی امام که تبدیل تهدید به فرصت است را الگو قرار دهیم و با این نگاه هیچ مانعی سر راه انقلاب نخواهد بود.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار