Navigation Navigation

محتوا محتوا

محمدصالح جوکار:

در داخل ایران کسی مخالف مذاکرات و همچنین مخالف توافق نیست چرا که در این مسئله وفاق ملی وجود دارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رهبری گرانقدر انقلاب در سخنان خود با بیان اینکه زمان ۱۰ ساله برای ایجاد برخی محدودیت‌های هسته‌ای ایران یک عمر است، افزود: از لحاظ ایران این محدودیت غیر قابل قبول است.

به گزارش یزد امــــروز، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار سران قوا، مسئولان و مدیران ارشد نظام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته‌ای ایران در مذاکرات با اشاره به بی‌اعتمادی ایران به آمریکایی‌ در مذاکرات هسته‌‌ای گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود با کارگزاران نظام تاریخچه‌ای از مذاکرات را بیان و اعلام فرمودند شروع مذاکرات ایران با ۵+۱ به دنبال پیامی بوده که ‌آمریکایی‌ها در دولت دهم از طریق یکی از کشورهای واسط در منطقه (عمان) به ایران منتقل کردند.

وی با اشاره به بی‌اعتمادی ایران به آمریکایی‌ها افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای شروع مذاکرات با ۱+۵ به همه مسئولان تأکید کردند که به طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها اعتماد ندارند، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادامه مذاکرات با کارشکنی متفاوت آمریکایی‌ها مواجه شد.

جوکار در مورد عدم مخالفت در ایران با موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: در داخل ایران کسی مخالف مذاکرات و همچنین مخالف توافق نیست چرا که در این مسئله وفاق ملی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اراده ایران ادامه مذاکرات برای حصول توافق خوب است، خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای بحثی ملی است که برای حصول توافق خوب هیچ کس انتقادی و حرفی ندارد ولی باید اشکالات مسیر را بیان کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس درباره لغو یکباره تحریم‌های ایران در هنگام امضای توافق نیز گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید فرمودند که از روز و هنگام توافق باید کلیه تحریم‌های اقتصادی، بانکی، بیمه و نفتی علیه ایران لغو شود چرا که جمهوری اسلامی در حال اجرای تعهداتش است، لذا ایران هیچگاه منتظر راستی‌آزمایی و گزارش آژانس نخواهد ماند و به همین دلیل باید همزمان با اجرای تعهدات تحریم‌های ایران نیز لغو شود.

جوکار تأکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری لغو تحریم‌ها بخشی از توافق است نه نتیجه توافق.

وی با اشاره به موضوع تحقیق و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی به هیچ وجه توقف دانش هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این زمینه را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود با کارگزاران نظام هدف آمریکایی‌ها را از مذاکرات با ایران تلاش آنها برای از بین بردن دانش هسته‌ای در ایران دانستند تا اجازه ندهند دانشمندان جوان این مرز و بوم در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت‌های خود را تداوم دهند در حالی که محدودیت در این موضوع به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی نیست.

جوکار در مورد حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده ایران اظهار داشت: رهبری گرانقدر انقلاب تیم مذاکره‌کننده کشورمان را افرادی مورد اعتماد قلمداد کردند.

وی با بیان اینکه رهبری گرانقدر انقلاب در سخنان خود با بیان اینکه زمان ۱۰ ساله برای ایجاد برخی محدودیت‌های هسته‌ای ایران یک عمر است، افزود: رهبری انقلاب ضمن رد این محدودیت بیان فرمودند که ۱۰ سال محدودیت برای یک اقدام علمی یک عمر محسوب می‌شود که از لحاظ ایران غیر قابل قبول است لذا نباید بعد از توافق هیچ گونه محدودیتی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال شود.

 

منبع: افکارنیوز






آخرین اخبار آخرین اخبار