Navigation Navigation

محتوا محتوا

وزیر خزانه‌داری آمریکا:

در صورت نقض توافق، تحریم‌ها را فورا باز می‌گردانیم/تحریم‌های تروریستی و حقوق بشری ادامه می‌یابد


وزیرخزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت با وجود برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای، دیگر تحریم‌ها همچنان علیه ایران اجرایی خواهد بود.

به گزارش یزد امــــــــــــروز؛ «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر گفت تحریم‌هایی که پس از اجرا شدن توافق برداشته می‌شوند، تنها مرتبط با مسئله هسته‌ای بوده و تحریم‌های دیگر همچنان پابرجا می‌ماند.

فارس نوشت:در بخشی از بیانیه لو آمده است: «ایران امروز متعهد شد گام‌های فراگیری که برخی از آن‌ها دائمی هستند، برای کسب اطمینان از اینکه تسلیحات هسته‌ای نمی‌سازد، بردارد. تنها پس از آنکه ایران آن گام‌ها را بردارد، 1+5 تحریم‌های گسترده مرتبط با هسته‌ای علیه ایران را به نحوی مرحله‌بندی‌شده و زمانی که بازرسان بین‌المللی تائید کنند که ایران به تعهداتش پایبند بوده، رفع خواهد کرد.»

وی افزود: «تمام تحریم‌های کنونی به استثنای مواردی که از زمان آغاز مذاکرات تخفیف داده شده، تا زمانی که آن گام‌ها به صورت راستی‌آزمایی‌شده برداشته نشده، پابرجا می‌مانند. امروز هیچ یک از تحریم ایالات متحده یا بین‌المللی کاهش نمی‌یابد.

او با بیان اینکه آمریکا پس از آنکه «ایران آنچه را که باید، انجام داد»، به دولت‌ها و شرکت‌های خارجی اعلام می‌کند که تحریم‌های آمریکا چه تغییراتی می‌کند، گفته است که واشنگتن در صورت پایبندی تهران به تعهداتش، به آنچه وعده داد عمل خواهد کرد. لو با این حال تصریح کرده است که آمریکا توان بازگشت آنی تحریم‌ها را برای خود حفظ می‌کند تا در صورت نقض توافق، برای بازگرداندن تحریم‌ها دست به کار شود.

در بخش دیگری از بیانیه وی آمده است: «ما به اعمال و اجرای قدرتمند تحریم‌ها برای مبارزه با حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، دامن زدن این کشور به خشونت در منطقه و ارتکاب موارد نقض حقوق بشر، ادامه می‌دهیم.»

ایران و گروه 1+5 امروز پس از حدود سه هفته مذاکره در شهر وین اتریش، با صدور بیانیه‌ای از حصول توافق خبر دادند. این توافق برای اجرایی شدن باید در کنگره آمریکا و شورای عالی امنیت ملی ایران تصویب شود.





آخرین اخبار آخرین اخبار