Navigation Navigation

محتوا محتوا

خطیب جمعه مهردشت:

در نماز جمعه یزد با ارائه آمارهای دور از واقعیت به شعور مردم توهین شد


امام جمعه بخش بهمن گفت: دولتمردان آمارهایی بدهند که دور از واقعیت و توهین به شعور مردم نباشد، ملاک صداقت در گفتار اقتصاد، اشتغال و جیب مردم است.

به گزارش یزدامروز به نقل از  سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه این شهر به سخنی از امام علی(ع) در مورد لزوم داشتن بصیرت اشاره و اظهار کرد: یکی از راه های کسب بصیرت، ولایت پذیری است، همان گونه که ایمان به انبیای الهی موجب نورانیت دل و بصیرت انسان می گردد ولایت پذیری نیز موجب بصیرت انسان می گردد.

وی افزود: ولایت پذیری تنها در سخن نیست باید در عمل نشان داد که تابع و مطیع ولایتیم، این اطاعت پذیری در شهدا موج می زد یکی از شهدا گفته بود مهم نیست که دشمن کجا ما را از پای در می آورد، مهم این است که به امام بگویند بچه ها نگذاشتند حرف امام زمین بماند؛ این در حالی است که امروز رهبری فریاد فرهنگ و اقتصاد مقاومتی سر می دهد اما حرف ایشان را زمین گذاشته اند و به کدخدا امید بسته اند.

خطیب جمعه مهردشت در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه حماسه عظیم 9 دی ماه در درس خارج اشاره و عنوان کرد: آنچه برای ما مسجل است این است که هدف فتنه گران از فتنه 88 براندازی نظام و شکستن جایگاه ولایت فقیه بود؛ سران فتنه کشور را به لبه پرتگاه برده و ابهت ایران را در دنیا شکستند این گستاخی های امروز استکبار و تحریم های مکرر علیه جمهوری اسلامی نتیجه فتنه 88 است.

وی تاکید کرد: بعد از فتنه 88 وحضور مردم در صحنه 9 دی  و نقش بر آب شدن نقشه فتنه گران، وزیر امور خارجه آمریکا به سران فتنه نامه می نویسد که چه کنیم؟ آنها در جواب می نویسند ایران را تحریم کنید ایران در حال ساخت بمب اتم است، مسئله تحریم و بمب اتم، این ها در دهان استکبار گذاشتند تا از این طریق مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند، ما در روزهای گذشته و در آستانه 9 دی ماه شاهد بودیم گه گروهی از خائنان فتنه گر و دشمنان ملت ایران با نامه نگاری به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا از او خواسته اند که با افزایش تحریم ها فشار را بر ملت ایران افزایش دهند.

علیزاده افزود: فتنه 88 برای طمع قدرت و سیاست بود، ما می خواهیم به آنهایی که طمع قدرت و سیاست و وحکومت را دارند بگوئیم چهار سال حکومت کردن، ارزش وارد کردن این همه خسارات را به اسلام و مسلمین ندارد.

جمع کردن پوسترهای 9 دی در محیط دانشگاه با هدف فراموش کردن این واقعه عظیم بود
این مسئول تاکید کرد: امروز عده ای به دنبال عقیم ماندن و فراموش شدن 9 دی هستند؛ حاضر نمی شوند جمله ای راجع به 9 دی بگویند! پوستر های 9 دی از محیط های دانشگاهی جمع می کنند اما کوری چشم آنها 9 دی در تاریخ ماندگار شد و بدانند اگر بخواهند فتنه ای دیگر در سر بپرورانند ملت ایران با حضورشان 9 دی دیگر را خلق خواهند کرد.


وی به اعتراض مردمی در نماز جمعه شهر یزد در هفته گذشته و اتفاقاتی که رخ داد اشاره کرد و گفت: امروز گرامی ترین مردم نمازگزاران نماز جمعه هستند که امام صادق(ع) می فرماید: بدانید که خداوند، مؤمنان را به وسیله نماز جمعه گرامی داشته است لذاکسانی که خداوند آنها را گرامی داشته،کسی حق ندارد آنها را اراذل و اوباش خطاب کند، خوب مردم اگر کسی بخواهد به شعورشان توهین کند بر نمی تابند! باید دولتمردان حرفهایی بزنند و آمارهایی بدهند که دور از واقعیت و توهین به شعور مردم نباشد اقتصاد و جیب مردم، اشتغال و مسکن جوانان این کارنامه همه دولتهاست.

40 نفر در بخش بهمن ابرکوه بی سواد هستند
وی در ادامه سخنان خود، با یادآوری هفته نهضت سواد آموزی گفت: باید به علم و دانش و کمک به مدرسه اهمیت بدهیم، کمک به علم و مدرسه کمتر از کمک به مسجد نیست به برکت انقلاب بی سوادی در کشور در حال ریشه کن شدن است؛  بیش از 95 درصد کشور ما با سواد هستند در بخش ما تعدادکمی که به 40 نفر نمی رسد از نعمت سواد بی بهره اند، آموزشیاران نهضت سواد آموزی مراجعه می کنند به درب منزل این عزیزان خوب است نامهربانی نکنند آنها را بپذیرند تا این معضل به کل ریشه کن شود.

علیزاده در پایان به12 دی و آغاز سال 2017 ميلادى اشاره کردو گفت: در حالی سال میلادی نو میشود که داعش تهدید کرده کشورهای اروپایی خصوصا فرانسه را هدف قرار می دهد و عید آنها عزا می کند، آن تروریستی که خودشان پرورش دادند خواب از چشمانشان گرفته و عیدشان عزا کرده است.

انتهای پیام/ ک






آخرین اخبار آخرین اخبار