Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه موقت یزد:

راه حل عبور از مشکلات کشور تبلور روحیه بسیجی در مسئولان است


امام جمعه موقت یزد گفت: اگر روحیه بسیجی در مسئولان ما متبلور می شد قطعا از تمام مشکلات پیش روی کشور عبور می کردیم.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک هفته بسیج به دلاورمردان بسیجی و آحاد ملت ایران، گفت: هفته بسیج یادآور فرمان مهم و حیات بخش رهبر کبیر انقلاب در 5 آذر 1358 مبنی بر تشکیل بسیج بیست میلیونی بود؛ امام خمینی(ره) در سال 58 بذر بسیج را نظام جمهوری اسلامی ایران کاشتند که آن بذر امروز تبدیل به یک شجره طبیه نیرومند و توانمندی شده است که ملت و کشور ایران هر روز به طرق مختلف از میوه های شیرین آن استفاده می کند.

حجت الاسلام آیت اللهی تاکید کرد: ثمرات و فوائد بسیج در زمان دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون بر هیچ کسی مخفی نیست؛ نظام جمهوری اسلامی به وسیله روحیه، تفکر و فرهنگ بسیج حفظ شده است و از این به بعد هم به همین وسیله حفظ می شود.

وی افزود: تفکر و روحیه بسیجی اصول و مبانی ای دارد که از جمله آن می توان به ایمان اشاره کرد، این معیار مهمترین و اساسی ترین اصل در تفکر بسیجی است چراکه بسیجی خداباور است و اتکا به خدا دارد و همین معیار، بسیجی را بسیجی قرار می دهد

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: بسیجی با این روحیه، نگاهی به خیر از خدا ندارد و احتیاجی به هیچ قدرتی ندارد و می داند خدا او را یاری می کند چراکه این وعده حقیقی خداوند است که هر کس دین خدا را یاری کند، خدا نیز او را یاری خواهد کرد و می بینیم امروز دشمن ترین دشمنان ما که به ظاهر قدرتمند ترین قدرت های دنیا هستند از بسیجی و تفکر بسیجی می ترسند.

وی ولایتمداری را دومین اصل مهم روحیه بسیجی بیان کرد و گفت: بسیجی کسی است که بداند حاکمیت فقط حق خداوند است و خداوند آن را فقط به معصومین داده است و در زمان غیبت حضرت حجت(عج) قائل به ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) باشد.

این خطیب توانا اذعان داشت: بسیجی کسی است که حقیقتاً به اصل ولایتمداری معتقد باشد و ولایتمداری به لقلقه زبان تبدیل نشود؛ امروزه بسیاری از مردم،  دم از ولایت فقیه و ولایت مداری می زنند اما در مقام عمل قدم از قدمی بر نمی دارند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: روحیه جهادی ویژگی سوم فرهنگ بسیجی است، بسیجی خسته ناپذیر است از تمام موانع عبور می کند چراکه همیشه در حال حرکت  و پیشرفت است و توقفی ندارد.

وی با بیان اینکه این 3 ویژگی رمز موفقیت و اقتدار بسیج در طول 40 سال از عمر انقلاب بوده است، تصریح کرد: اگر 3 ویژگی در مسئولان ما متبلور می شد قطعا از تمام مشکلات پیش روی کشور عبور می کردیم و لذا ما از تمام مسئولان کشور می خواهیم با تفکر و روحیه بسیجی دست در دست ملت داده تا از این مشکلات فعلی کشور به خوبی عبور کنیم.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار