Navigation Navigation

محتوا محتوا


رشد 73 درصدی ‌آثار رسیده به جشنواره فیلم رضوی در یزد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رشد 73 درصدی آثار رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی در مقایسه با جشنواره نهم خبر داد.

به گزارش یزد امــــروز، علی غیاثی ندوشن، ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به پیشینه جشنواره رضوی اظهار داشت: جشنواره رضوی 10 سال پیش در چهار رشته در استان‌های کرمان، قم، یزد و خراسان رضوی آغاز شد و یزد از ابتدا میزبانی جشنواره خوشنویسی رضوی را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه این جشنواره به تدریج گستره ملی بیشتری پیدا کرد و رشته‌های مختلف هنری را پوشش داد، عنوان کرد: پس از چند سال برگزاری، برای ایجاد تنوع و کسب تجربه توسط استان‌های مختلف، میزبانی جشنواره خوشنویسی رضوی به استان خراسان رضوی داده شد و یزد از سه سال پیش، میزان برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی شد.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه جشنواره هشتم و نهم فیلم رضوی در یزد به خوبی برگزار شد، عنوان کرد: امسال دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد برگزار می‌شود که یزد در واقع برگزار کننده سه دوره از آن بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امسال این جشنواره در ادامه تجربیات سال‌های گذشته برگزار می‌شود، بیان کرد: مقدمات کار انجام شده و تاکنون نیز روند خوبی طی شده و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا جشنواره‌ای در خور شأن صاحب نام آن برگزار شود.

وی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی در یزد اظهار داشت: امسال در مجموع 531 فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی ارسال شده که این آثار نسبت به 308 فیلم ارسالی در سال گذشته، رشد 73 درصدی داشته است.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش داستانی و مستند برگزار شده که هر بخش نیز دارای بخش اصلی و ویژه سبک زندگی است،‌ افزود: 51 فیلم از کل آثار ارسال شده مربوط به بخش اصلی داستانی و 308 فیلم مربوط به بخش داستانی و ویژه سبک زندگی است.

وی عنوان کرد: در بخش مستند نیز در بخش اصلی 55 فیلم و در سبک زندگی 115 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امسال از 26 استان کشور، فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: تعدد استان‌های ارسال کننده، نشان از تنوع فیلم‌های جشنواره و استفاده از ظرفیت‌های اغلب استان‌ها در تهیه این فیلم‌ها است.

غیاثی ندوشن یادآور شد: استان تهران با 135 فیلم، یزد با 65 فیلم، خراسان رضوی با 40 فیلم، اصفهان با 37 فیلم، مازندران با 32 فیلم و سیستان و بلوچستان با 29 فیلم، بیشترین آثار ارسالی به دهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی را داشته‌اند.

این مسئول از اقدامات جدید انجام شده در این جشنواره را قدم به قدم کردن برنامه‌ها برشمرد و افزود: هشت قدم برای این جشنواره در نظر گرفته شده که قدم اول در 11 تیرماه با پخش فیلم «با دیگران» برداشته شد و قدم دوم نیز قرار است با پخش فیلم «آنلاین» در سی‌ام تیرماه برداشته شود.

وی، قدم‌های دیگر را نیز شامل پخش فیلم کوتاه دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آموزشی فیلمبرداری و ... برشمرد که قرار است در برنامه زمان‌بندی مشخص شده، اجرایی شود.

غیاثی ندوشن ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، زمینه برای بین‌المللی شدن جشنواره فراهم شود.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار