Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت الله علم الهدی:

رفاه به قیمت پناه بردن به دشمن، بدترین مرض یک ملت است


امام جمعه مشهد گفت: اگر ملتی رفاه در زندگی و در امنیت بودن را در پناه بردن به دشمن ببینند، ولو رهبر، امام معصوم باشد، بازهم تنها می‌ماند و کنار زده می‌شود، این بدترین درد و مرض در یک ملت است.

به گزارش یزد امــــــــروز  به نقل از صبح توس، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به انحراف به وجود آمده در مردم در زمان امامت امام حسن (علیه‌السلام)، به بیان این دو انحراف فکری در مردم پرداخت و گفت:  آنچه در برابر بینش همه شیعیان نسبت به شخصیت امام مجتبی (علیه‌السلام) مجسم است، آن مظلومیت فوق‌العاده فجیع امام حسن (علیه‌السلام)  است که این مظلومیت چیست؟


دو نگاه انحرافی به دین در یک ملت


وی ادامه داد: دو نگاه مردم باعث این مظلومیت شد؛ نگاه اول این‌که مردم را ازنظر مسائل امنیتی، دستگاه‌های وابسته با بنی‌امیه در فشار قرار دادند، مردم از ناامنی خسته شدند و دنبال یک زندگی آرام راحت گشتند، این دید رفاه‌طلبی در زندگی که حالا اگر به خود دشمن پناهنده بشوند و به دشمن رو آورند، زندگی‌شان درست خواهد شد، این دید اول مردم بود.


آیت الله علم الهدی گفت: در نگاه دوم، مردم دشمنی دشمن را نادیده گرفتند، چنگ و دندان دشمن را ندیدند، آن خباثت و نکبت فرزند هند جگرخوار و خانواده ابوسفیان و بنی‌امیه در نظرشان کم‌آمد و یا به آن توجه نکردند؛ این دو اشکال در دید مردم، امام حسن (علیه‌السلام) را منزوی کرد.

 


رفاه به قیمت پناه بردن به دشمن، بدترین مرض یک ملت است


امام جمعه مشهد افزود: اگر روزی این انحراف دین در یک ملتی به وجود بیاید که رفاه در زندگی و در امنیت بودن را در پناه بردن به دشمن ببینند، این دو انحراف دید اگر در مردم به وجود آمد، ولو رهبر، امام معصوم باشد، بازهم تنها می‌ماند و کنار زده می‌شود، این بدترین درد و مرض در یک ملت است.

 


وی با اشاره به حمایت مردم از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مردم ما ۳۷ سال در کنار انقلاب ایستاده‌اند، و حالا که انقلاب ما امروز تناورتر از گذشته شده، به خاطر این است که این دو انحراف دین در مردم ما پیش نیامده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید چنگ و دندان تیز دشمن را دید، امام بزرگوار فرمودند رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ‌ومیش است، اگر میش به چنگال گرگ بیاید، این دندان تیز گرگ با میش چه می‌کند؟ روی آمریکا باید همین حساب را کرد.


آمریکا پیغام داد «ما با همه با درندگی برخورد می‌کنیم»


آیت الله علم الهدی با اشاره به حادثه ۱۲ تیر ماه خاطر نشان کرد: مثل همین امروز، آنان هواپیمای ایرباس مسافربری ما را یک ربع بعد از حرکتش از فرودگاه بندرعباس به‌طرف دبی، روی خلیج‌فارس به موشک بستند، در این هواپیمای ایرباس مسافربری ما، ۶۶ کودک، ۵۰ زن، ۱۷۰ مرد، ۲۹۸ مسافر شهید شدند، ۶۶ کودک خاکستر شدند، این کار آمریکا بود و بعد هم پیغام دادند برای ما که ما این هستیم، از این‌که فکر کنید در دنیا ملاحظه آبرو و حیثیت کنیم، از هیچ‌چیز در دنیا وحشت نداریم، با همه با درندگی برخورد می‌کنیم.

 


وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز آخرین روز هفته حقوق بشر آمریکایی است و در روز آخر، خاکستر کردن ۶۶ کودک بی‌گناه در میان هواپیمای مسافربری روی آسمان خلیج‌فارس، از کارهای دشمن علیه حقوق بشر است.

 


تقدیر از مقاومت و ایستادگی مذاکره‌کنندگان

 


امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان این ملت در مذاکرات هسته ای با اینچنین جانور درنده‌ای پای میز مذاکره نشسته‌اند و تا به الآن که زمان مذاکره تمام‌شده و به نتیجه نرسیده است، از مقاومت این نمایندگان مذاکره‌کننده بر سر اصول تشکر و تقدیر می‌کنیم، مقاومت آن‌ها باعث شده است که مذاکره تمام نشود و این ارزش دارد.

 


وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این عزیزان ما مقاومت را تا تحصیل توافق خوب ادامه دهند.

 


توافق خوب توافقی است که رهبری اعلام کردند

 


آیت الله علم الهدی در تعریف توافق خوب گفت: توافق خوب همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند این است که اولاً فناوری هسته‌ای ما در یک پویایی به‌طرف پیشرفت ادامه داشته باشد، دوماً تمام تحریم‌ها یکجا لغو شود و سوماً این‌که استقلال سیاسی و استقلال نظامی ما در رهگذر نگاه بد دشمن قرار نگیرد، این توافق خوب است و غیراز این هرچه شود، توافق بد است و مردم ما به آنرضایت نمی‌دهند.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار