Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد:

روح معماری مدارس در تربیت دانش‌آموزان اثرگذار است


استاندار یزد با اشاره به 25 سال صدرنشینی کنکور یزدی‌ها گفت: از گذشته تاکنون وجوه مختلف فرهنگ دینی و ایرانی را می‌توانیم در معماری مدارس یزد ببینیم؛ روح این معماری مدارس در تربیت دانش آموزان ما بسیار مؤثر بوده است.

به گزارش یزدامروز، استاندار یزد در نخستین گردهمایی بین‌المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی اظهار کرد: بگزاری این همایش می‌تواند در تربیت دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی بسیار مهم و اثرگذار باشد.

محمدعلی طالبی خاطرنشان کرد: هر جا از معماری ایرانی صحبت می‌شود، نام یزد در کنار آن می‌درخشد؛ جهان به خاطر معماری یزد به پا خواست و یزد و بافت تاریخی آن را به‌عنوان میراث مشترک جهانی در سال گذشته به ثبت رساند.

وی ادامه داد: از گذشته تاکنون وجوه مختلف فرهنگ دینی و ایرانی را می‌توانیم در معماری مدارس یزد ببینیم؛ روح این معماری مدارس در تربیت دانش آموزان ما بسیار مؤثر بوده است.

 طالبی افزود: اگر استان یزد 25 سال صدرنشین کنکور است، در کنار تلاش معلمین عزیز و اهتمام خانواده‌ها بخشی از آن به محیطی برمی‌گردد که دانش آموزان یزدی در آن تحصیل‌کرده‌اند و مطمئناً متأثر از روح معماری ایرانی و اسلامی به‌کاررفته در ساخت مدارس بوده است.

استاندار یزد ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش در استان یزد و تلفیق آن با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در عرصه معماری، می‌تواند به رشد جایگاه معماری ایرانی و اسلامی در ساخت مدارس کمک کند.

نخستین گردهمایی بین‌المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و به میزبانی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در محل سالن همایش‌های دانشگاه یزد در حال برگزاری است.

 انتهای پیام/3857






آخرین اخبار آخرین اخبار