Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف :

روحانی باید در صحبت‌‌های خود عفت کلام داشته باشد/ سخنان رئیس جمهور نشان دهنده نداشتن ظرفیت انتقاد پذیری


رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: این سخنان و سخنانی مانند بی سواد، بی شناسامه و بزدل در شأن رئیس جمهور ایران و جایگاهی که در آن سخن گفتند یعنی دانشگاه نیست و نشان می دهد که ایشان ظرفیت انتقاد ندارند.

به گزارش یزد امـــــــــروز؛ رضا روستاآزاد در گفتگو با  دانشجو، درخصوص اظهارات رئیس جمهور در مراسم 16 آذر گفت: 16 آذر یک پیام مشخص دارد و ما در 16 آذر سال 32 تجسم این سخن را دیدیم که قدرت های بزرگ جهانی که به دنبال سلطه بر جهان و روی کار آوردن حکومت خود بودند در مقابل قدرت ملت ایران و دانشجویان مبهوت شدند.


وی افزود: کاملاً مشخص است که بحث قلیان نفسانیات و طغیان انسان مغرور از جمله مشخصه‌های حکومت‌های استکباری است که اصلاً از منطق و گفتگو سر در نمی‌آورند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر منطق سخن گفتن با دولت های استکباری ابراز تعجب کرد و گفت: من تعجب می کنم که جناب روحانی اصلا به این موضوع توجه ندارد که مبنای 16 آذر بر چه اساسی بوده و اساسا این حرف که بتوان با منطق با آنها سخن گفت غلط است چرا که طغیانگران فقط از منطق در کنار زور استفاده می کنند.

وی در ادامه از انحراف بزرگ در سخنان روحانی یاد کرد و گفت: اینکه می گوید ما با منطق خود را به جهان اثبات کردیم باعث تعجب است چرا که منطق وقتی که زور داشته باشی جوابگو است من انحراف بسیار بزرگی در کلام روحانی می بینم و اگر واقعا انتقاد منتقدان را می پذیرند باید این سخن را که دنیای قلدر، زورگو و مستکبر دنبال منطق نیست را قبول کند.

روستاآزاد به سرکوب منطق توسط دولت های غربی اشاره کرد و گفت: آنها منطق را به سادگی سرکوب می کنند و به خاطر منافع خودشان هر سخنی را تغییر می دهند و این انحراف بزرگی است که در تاریخ مبارزات ما در حال شکل گیری است.

وی درباره اظهارات روحانی مبنی بر تازه به دوران رسیده خواندن جوانان انقلابی ابراز ناراحتی کرد و گفت: من در ابتدای این دوره امید داشتم که حسن روحانی حداقل در صحبت های خود عفت کلام داشته باشد و به منتقدان خود احترام بگذارد همین لفظ تازه به دوران رسیده منظورشان به چه کسانی است جوانان پرنشاط و پرشور انقلابی که برای زیارت کربلا پیاده کیلومترها را می پیمایند تا نام حق و عدالت را حیات دوباره ببخشند.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف رویش جوانان انقلابی را یکی از حرکات مثبت حکومت دانست و افزود: هر انقلابی دارای ریزش و رویشی است و اینکه ما بخواهیم این جوانان پرشور انقلابی را که قبلا وفای خود را به انقلاب ثابت کرده اند تازه به دوران رسیده بخوانیم اشتباه محض است.

وی سخنان تند روحانی را دور از شأن رئیس جهمور دانست و افزود: این سخنان و سخنانی مانند بی سواد، بی شناسامه و بزدل در شأن رئیس جمهور ایران و جایگاهی که در آن سخن گفتند یعنی دانشگاه نیست و نشان می دهد که ایشان ظرفیت انتقاد ندارند.

روستاآزاد در ادامه افزود: من به مشاوران آقای روحانی امید زیادی ندارم چرا که تا به حال نتوانستند با درایت و بصیرت راهنمای خوبی باشند اما از روحانی به عنوان یک فرد انقلابی می خواهم که وزین تر صحبت کند.

وی در پایان تندی سخنان روحانی را به خاطر عدم تحقق ایده های وی برای مذاکره با آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: روحانی وقتی که دید حرف هایش در مقام عمل انجام نمی شود و همه تلاش هایش برای باور مذاکره با آمریکا که یکی از اهداف مهم وی در دولت خود بوده است ناکام مانده و کل باورها و اعتقادات اصلی خود را در مظان اتهام می بیند متزلزل صحبت می کند باید به جوهره اصلی انقلابی و خط امام، قرآن و ولایت فقیه بازگردد و با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری دیدگاه خود را نسبت به غرب اصلاح کند.






آخرین اخبار آخرین اخبار