Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر یزد:

روحانیون افراد فاقد بیمه را به صندوق بیمه روستائیان و عشایر هدایت کنند


حسن ابراهیمی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه گفت: روحانیون افراد فاقد بیمه را جهت عضویت در این صندوق راهنمایی و هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ حسن ابراهیمی در دیدار با حجت الاسلام نجیمی با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر در مجلس ششم تشکیل این صندوق به تصویب رسید که یکی از اقدمات بسیار ارزشمند به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: این صندوق یکی از چهار صندوق عمومی کشور است که در راستای بهره مندی قشر زحمتکش کشاورز، روستایی و عشایر برای دریافت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی تشکیل شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد با با بیان اینکه خانواده های بدون بیمه به علت اینکه از هیچ نوع مستمری بازنشستگی برخوردار نیستند در برابر مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند ابراز داشت:  آگاهی و اطلاع رسانی صحیح در زمینه فعالیت ها و خدمات این صندوق، زمینه افزایش افراد زیر پوشش را فراهم خواهد کرد

وی ادامه داد: امروز روستاییان در سراسر کشور تنها با پرداخت حداکثر 55 هزار تومان از سن 18 تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق بیمه عشایری و روستایی درآمده و از تسهیلات این بیمه بهره مند شوند ضمن اینکه افراد به هر اندازه که حق بیمه بیشتری پرداخت کنند به آن نسبت نیز مستمری بیشتری دریافت خواهند کرد.

بیمه روستاییان و عشایر ارزانترین نوع بیمه محسوب می شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد با اشاره به این مطلب که صندوق بیمه روستاییان و عشایر ارزانترین نوع بیمه محسوب می شود اظهار داشت: با وجود آنکه شرایط سنی تا سال 1396 برای بیمه شدگان و مشمولان وجود نداشت اما با تصویب مجلس و ابلاغ آن اکنون تنها افراد 18 تا 50 سال می‌توانند زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای و حمایتی قرار گیرند بنابراین کسانی که بیمه نیستند از این فرصت استفاده کرده،نسبت به بیمه خود اقدام و آینده خود را تضمین کنند.

ابراهیمی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان استان دانست و گفت: با این وجود در زمینه جذب و تمدید افراد بیمه شده تلاش‌های مضاعفی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه افزود: روحانیون افراد فاقد بیمه را جهت عضویت در این صندوق راهنمایی و هدایت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز ضمن استقبال از صندوق بیمه روستایی و عشایری و نقش موثر این صندوق بر زندگی قشر ضعیف جامعه، گفت: این سازمان آماده هرگونه همکاری در جهت پوشش افراد فاقد بیمه است.

نجیمی در پایان با طرح چند پیشنهاد بر همکاری گسترده تر با این صندوق تاکید کرد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار