Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیرکل اسبق جمعیت حمایت از ملت فلسطین:

روز قدس روز مطالبه مردم دنیا برای محو غده سرطانی اسرائیل است


مجتبی رحماندوست گفت: در روز قدس مردم در سراسر دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند و نابودی این غده سرطانی را مطالبه می‌کنند.

مجتبی رحماندوست دبیرکل اسبق جمعیت حمایت از ملت فلسطین و نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار یزدامروز گفت: رژیم صهیونیستی و همچنین دولت آمریکا به عنوان حامی این رژیم از اقداماتی که دولت‌ها در حمایت از فلسطین و مخالفت با اسرائیل انجام می‌دهند خیلی بیمی ندارند چون می‌توانند آن‌ها را با وعده و وعید و یا تهدید بخرند و مواضع آن‌ها را تغییر دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چند سال قبل شاهد مواضع محکم اردوغان نخست وزیر ترکیه علیه رژیم صهیونیستی بودیم اما این مواضع دوام زیادی نداشت و دیدیم که همین اردوغان چگونه از داعش حمایت کرد و همین امروز هم سوریه را مورد حمله قرار می‌دهد.

دبیرکل اسبق جمعیت حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد: لذا اسرائیل معمولا از مخالفت دولت‌ها نمی‌ترسد چون آمریکا و رژیم صهیونیستی دولت‌ها را به نوعی در دست دارند.

واهمه آمریکا و اسرائیل از حرکت مردمی روز قدس

رحماندوست با بیان اینکه البته بدیهی است که حساب دولت ایران با دولت‌های دیگر متفاوت است، اظهار داشت: قریب به اتفاق دولت‌ها دست‌شان زیر سنگ آمریکا است و به هر حال یا وامی از این کشور گرفته‌اند و یا آمریکا پایگاه نظامی در آن کشور دارد؛ مثلا در همین عراق دیدیم که آمریکا پایگاه دارد و از همان پایگاه علاوه بر شهید سلیمانی، کسانی که شهروند خود عراق بودند یعنی ابومهدی المهندس و همراهانش را هم شهید کرد و عراق هم واکنش متقابلی نشان نداد؛ تازه این دولت عراق است حالا دولت‌هایی مثل کویت، امارات و عربستان و بحرین که جای خود دارند.

وی تصریح کرد: اما آن چیزی که رژیم صهیونیستی از آن بیم دارد حرکت‌های مردمی است چرا که حرکت‌های مردمی رسواگر توطئه‌های اسرائیلی و آمریکایی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نامگذاری روز قدس بنیاد مردمی مخالفت با اسرائیل و حمایت از قدس را بنا گذاشت، عنوان کرد: امام روزی را به عنوان روز اعلام انزجار علیه اسرائیل و حمایت از قدس اعلام کرد که در سطح دنیا هماهنگ است؛ یعنی انتخاب یک روز در ماه مبارک رمضان، آن هم روز جمعه و آن هم جمعه آخر ماه که در همه دنیا یک روز مشترک است.

رحماندوست با بیان اینکه کلمه قدس به تنهایی با ریشه‌های دینی، اعتقادی و سابقه تاریخی قله مسئله فلسطین است، خاطرنشان کرد: در روز قدس مردم در سراسر دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند و نابودی این غده سرطانی را مطالبه می‌کنند.

وی تأکید کرد: روز قدس حرکتی مردمی است و اسرائیل و امریکا از حرکت‌های مردمی بیم دارند و امیدواریم همین حرکت مردمی سبب آزادی قدس شریف و فلسطین از دست صهیونیست‌ها شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار