Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه مرغ داران یزد:

روند دستوری قیمت گذاری راه به جایی نخواهد برد


رئیس اتحادیه مرغ داران استان یزد گفت: به محض اینکه قیمت مرغ از 11500 تومان بیشتر می شود، فروشندگان مرغ تهدید می شوند و مجبورند ضرر بدهند تا تا قیمت بیشتر از 11500 تومان نباشد؛ وقتی چنین اتفاقی افتاد مرغ دار دیگر انگیزه ای برای جوجه ریزی ندارد درنتیجه عرضه کم و تقاضا بالا می رود.

به گزارش یزدامروز؛ رئیس اتحادیه مرغ داران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با علت تفاوت قیمت مرغ با قیمت اعلام شده سازمان صمت اذعان داشت: قیمت کلی که از سوی جهادکشاورزی برای مرغ تعیین شده، قیمت دستوری است و تا زمانی که روند قیمت گذاری دستوری باشد، شاهد چند نرخی بودن قیمت مرغ خواهیم بودیم.

میری با بیان اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت مرغ است، اظهار داشت: جهادکشاورزی در حالی نرخ کلی 11500 تومان برای هر کیلو مرغ را تعیین کرده که قیمت تمام شده برای مرغدار بیش تر از این میزان است؛ این موضوعی است که خود تصمیم گیران در تهران هم به آن رسیده اند اما تلاشی برای اصلاح آن ندارند.

وی ادامه داد: به محض اینکه قیمت مرغ از 11500 تومان بیشتر می شود، فروشندگان مرغ تهدید می شوند و مجبورند ضرر بدهند تا تا قیمت بیشتر از 11500 تومان نباشد؛ وقتی چنین اتفاقی افتاد مرغ دار دیگر انگیزه ای برای جوجه ریزی ندارد درنتیجه عرضه کم و تقاضا بالا می رود و به دنبال آن قیمت نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دولت تعهد خود برای تامین نهاد دولتی را انجام نمی دهد، اذعان داشت: هرچند جهادکشاورزی معرفی نامه مرغدار را صادر می کند اما نهاده به دست مرغدار نمی رسد به گونه ای که نهاده ای که برای فروردین ماه خریداری شده هنوز به دست مرغدار نرسیده درحالی که پول از قبل واریز شده است.

میری تصریح کرد: وقتی مرغدار نتواند نهاده دولتی تهیه کند؛ مجبور است به هرطریقی نیاز خود را از بازار آزاد تعیین کند و سویا 2500 تومانی را در بازار 4500 تومان بخرد.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار