Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه یزد:

رونق تولید درگرو میدان دادن به جوانان متخصص و متعهد است


در این سال ها در هرکدام از عرصه‌های صنعتی و فناوری همچون صنعت هسته‌ای و موشکی و صنایع نفت و پتروشیمی پیشرفتی داشتیم به دلیل بهره‌گیری و استفاده از جوانان مؤمن، متعهد و کارآمد و خلاق بوده است.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد، با اشاره به در پیش بودن سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص)، یادآور شد:رشد فکری بشریت و هوشیار کردن آن‌ها نسبت به حقیقت‌های زندگانی ازجمله اصلی‌ترین رسالت‌های تمامی پیامبران الهی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بابیان اینکه  معلمین و تمام دست‌اندرکاران امور تربیتی نیز باید به این مهم توجه کنند که یکی از وظایف آن‌ها رشد فکری جامعه است، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب، بصیرت افزایی جامعه و توانمند بودن جوانان در عرصه تشخیص حق و باطل باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی کشور نیز باید به‌جای این‌که صرفاً معلومات دانش آموزان را اضافه کند، آن‌ها را در عرصه‌های پژوهش و نوآوری و خلاقیت توانمند سازد و برای رشد فکری و اخلاقی نوجوانان و جوانان کشور تلاش کند.

ناصری با تأکید بر اینکه در این سال ها در هرکدام از عرصه‌های صنعتی و فناوری همچون صنعت هسته‌ای و موشکی و صنایع نفت و پتروشیمی پیشرفتی داشتیم به دلیل بهره‌گیری و استفاده از جوانان مؤمن، متعهد و کارآمد و خلاق بوده، افزود: خروجی دانشگاه‌های ما باید چنین جوانانی باشد و از سوی دیگر رونق تولید و اقتصاد نیز درگرو میدان دادن به چنین نیروهای کارآمدی است.

وی  همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق یافتن تولید کشور را درگرو رشد فکری جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه ما باید به این باور برسد که می‌تواند با تکیه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی نیازهای خود را برطرف کند و از طرفی باید باور داشته باشیم که حمایت از کالا و تولیدات داخلی، پیشرفت و شکوفایی اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم را به دنبال دارد.

لزوم همراهی و مقاومت جهان اسلام در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل

خطیب این هفته نماز جمعه یزد، در ادامه با محکوم کردن اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن جولان اشغالی، به‌عنوان خاک رژیم غاصب اسرائیل، تصریح کرد:  در این ماجرا آمریکا و اسرائیل با واکنش منفی جهانی روبرو شدند و این نشان‌دهنده این است که این مستکبرین روزبه‌روز منزوی‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند و جهان با آن‌ها همراه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بابیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال تحقق اسرائیل از نهر تا بحر است، متذکر شد: اگر کشورهای اسلامی در برابر این زیاده‌خواهی‌ها کوتاه بیایند قطعاً این مزدوران وقیح‌تر شده و از دست‌اندازی به خاک کشورهایی مثل اردن و عراق و مصر نیز ترسی نخواهند داشت.

وی با تأکید بر لزوم همدلی و همراهی سران کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل، یادآور شد: آنچه در این سال‌ها به رژیم جعلی اسرائیل ضربه زد، و عراق و لبنان و سوریه را از فتنه داعش خلاص کرد، مقاومت اسلامی بود و تنها راه نابودی اسرائیل و نجات جهان اسلام از این فتنه شوم، تداوم و اقتدار مقاومت اسلامی است.

تعاون و همدلی مردم در کمک به سیل‌زدگان ستودنی است

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه همین صحنه‌های زیبای تعاون و همدلی است که عنایت خداوند را برای مردم به همراه می‌آورد، یادآور شد: این اقدامات خداپسندانه قطعاً اجر دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه مسئولین و مدیران ذی‌ربط باید پیش از وقوع چنین حوادثی در نقاط احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند و با تدبیر و چاره‌اندیشی به‌موقع خطرات و زیان‌ها را کاهش دهند، عنوان کرد: در این ایام شاهد این بودیم که در شهرهایی که پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده بود، زیان‌ها در کمترین حد بود.

ناصری همچنین با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط، نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی و مردمی، متذکر شد: در صورت تدبیر و برنامه‌ریزی به‌موقع از ذخیره آب حاصل از این بارش‌ها می‌توان در مواقع ضروری بهره برد که این مهم باید موردتوجه مسئولین شهری و روستایی در مناطق باران‌خیز قرار بگیرد.

قیام دهم فرودین مردم یزد، نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با گرامیداشت سالروز قیام دهم فروردین مردم یزد و اشاره به نقش بی‌بدیل شهید صدوقی در پیشبرد اهداف انقلاب در این دیار و کشور، اظهار داشت: قیام مردم یزد در این روز، که در سالروز چهلمین روز درگذشت شهدای قیام تبریز برگزار شد؛ نقطه عطف و رویداد مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که باید زنده نگه‌داشته شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در یزد، عنوان کرد: همین رشادت‌ها و ایثارها بود که اسلام عزیز را زنده نگه داشت  و دست رژیم شاهنشاهی که خود را نوکر آمریکا می‌دانست از کشور جدا کرد.

تأکید بر ضرورت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و اشاره به‌ضرورت دستگیری از نیازمندان و مستمندان در این ایام از دیگر نکات مطرح‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار