Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد:

رویکرد دولت حمایت از کارگران است


استاندار یزد با اشاره به ضرورت حمایت از کارگران گفت: رویکرد دولت حمایت از کارگران و پیگیری مسائل آن‌ها بوده است.

به گزارش یزدامروز، استاندار یزد در گردهمایی بزرگ کارگران یزد گفت: تشکل‌های کارگری در استان یزد در جهت دفاع از حقوق کارگران و پیگیری مطالبات آن‌ها قوی عمل می‌کنند.

محمدعلی طالبی با اشاره به ارتباط خوب و سازنده‌ای که بین جامعه کارگری، کارفرمایی و مجموعه دولت در استان وجود دارد، گفت: این ارتباط خوب در حالی است که تشکل‌های کارگری پیگیر مسائل و مشکلات جامعه کارگری و مطالبات آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است و درعین‌حال با مسائل و مشکلاتی در حوزه تولید مواجه هستیم، اذعان کرد: عینیت یافتن شعار سال تلاش بی‌وقفه‌ای را می‌طلبد که در کنار هم کمک کرده و رونق تولید را نه در شعار بلکه در عمل شاهد باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: نقش کارگران در رونق تولید کاملاً مشخص هست؛ در حقیقت برجسته‌ترین نقش را این قشر از جامعه ایفا می‌کند؛ اما آن چیزی که ما در استان به آن نیاز داریم و البته زمینه‌های آن فراهم است، تقویت ارتباط و تعامل سه‌جانبه میان جامعه کارگری، دولت و جامعه کارفرمایی هست.

پیش‌بینی‌های لازم برای واکنش مؤثر در شرایط بحران را نداشتیم

وی با اشاره به انتقادهایی که به عملکرد دولت می‌شود، گفت: رویکرد دولت در سطح کلان حمایت از کارگران و پیگیری مسائل کارگران بوده است و نباید هیچ موقع فراموش یا نادیده گرفته و یا کم‌اهمیت بشماریم، تحریم‌های ظالمانه تحمیل‌شده که به وجود آمد، کل کشور را در بخش‌های مختلف با مشکلاتی مواجه کرد؛ البته ضعف‌هایی هم داشتیم؛ مصوبات، آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، پیش‌بینی و ابزارهای لازم برای مقابله با برخی سوء مدیریت‌ها و واکنش مؤثر در شرایط بحران را نداشتیم.

طالبی با تأکید بر اینکه مجموعه مدیران ارشد استان در شرایط حاضر پیگیر مطالبات کارگری استان هستند، خاطرنشان کرد: موضوع احداث مرکز تحقیقات سرطان و بیمارستان تأمین اجتماعی با چالش‌هایی روبرو شد اما به قوت خود باقی است؛ نامه‌ای با امضای بنده، نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تهیه کرده و پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

 






آخرین اخبار آخرین اخبار