Navigation Navigation

محتوا محتوا

تولیدکننده یزدی:

رکود و قاچاق کالا از عوامل تعطیلی کارخانجات/اقدام عملی و عزم جدی مسئولان در حل مشکلات، راه حل برون رفت صنایع از وضعیت کنونی است


تولید کننده یزدی گفت: مسئولان محترم ییبر تمامی مشکلات اشراف داشته و راه‌حل‌های آن را نیز می‌دانند و اگر اقدام عملی و عزم جدی برای حل مشکلات وجود داشته باشد صنعت از این وضعیت خارج خواهد شد.

 به گزارش یزدامروز؛مدیرعامل شرکت بافندگی تابان یزد در مصاحبه با خبرنگار آوای اقتصاد؛رکورد بازار،کمبود نقدینگی،قاچاق کالا و وابستگی تکنولوژی ماشین‌آلات این صنعت به دیگر کشورها را از مهم‌ترین مشکلات در حال حاضر صنعت نساجی کشور دانست و گفت: رکود آزاردهنده بازار سبب تعطیلی بسیاری از کارخانجات شده و به‌قدری صنعت و تولید را تحت‌فشار قرار داده که اکثر سرمایه‌گذاران سرمایه‌های  خود را در بانک‌ها سپرده کرده و معتقدند در شرایط رکود کنونی تولید توجیه اقتصادی ندارد.

محمدرحیمی قاچاق کالا و واردات محصولات چینی به بازار کشور را از دیگر عوامل عدم تمایل سرمایه‌گذاران داخلی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر دولت تمهیدات لازم را برای حمایت از تولید ملی انجام دهد و مردم را نسبت به خرید کالای ایرانی ترغیب کند می‌توان به رونق وضعیت بازار داخلی امیدوار بود.

رحیمی؛ عدم بومی‌سازی ماشین‌آلات صنعت نساجی و وابستگی به بیگانگان را مشکلی دیگر در این صنعت دانست و اظهار داشت: هزینه بالای ماشین‌آلات،قطعات و عدم پشتیبانی فنی به همراه رکود حاکم سبب شده تا نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات به‌روز دنیا توجیهی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت  تابان یزد در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی طرح توسعه این شرکت پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای سال 95 عملیات تکمیل ساخت‌وساز ساختمان این شرکت آغاز و پس از هفت ماه در مهرماه به پایان رسید.

رحیمی افزود: درمهرماه تولید آزمایشی را باهدف راه‌اندازی کامل ماشین‌آلات،تربیت نیروی انسانی و بازگشت به بازار با طرح‌های نوین، آغاز کرده و از ابتدای سال هم با 30نفر پرسنل به دنبال ورود به بازار به‌صورت حجم تولید انبوه و حرفه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: تولیدات این شرکت درگذشته  روفرشی و پتوی مینک بوده که امروزه به خاطر منسوج شدن این نوع از محصول و جایگزینی محصولات نرمینه(سیلک) تمرکز خود را روی تولید روفرشی گذاشتیم و تولید پتوی مینک با ظرفیت کمتر را نیز دنبال می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به تلاش این شرکت برای استفاده از مواد اولیه و تولید محصولات باکیفیت گفت: ازنظر کیفیت در حال رقابت با   شرکت‌های برتر ایران در این زمینه هستیم و قصد داریم توسعه تولیدات پتوی سیلک و طرح‌های متنوع را دردستور کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت  تابان یزد با توجه به وجود قابلیت افزایش ظرفیت شرکت متبوعش ابراز داشت: امیدواریم با تحقق اهداف و خارج شدن بازار از رکود بتوانیم اشتغال 20نفر دیگر در محل واحد و با گسترش تولیدات فرا کارخانه‌ای  اشتغال افراد بیشتری را در واحدهای همکار فراهم کنیم.

وی در پایان خطاب به مسئولان ابراز داشت: مسئولان محترم  بر تمامی مشکلات اشراف داشته و راه‌حل‌های آن را نیز می‌دانند و تنها باید اقدام عملی و عزم جدی برای حل مشکلات و خروج صنعت از این وضعیت در آن‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار