Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 9دی دراستان یزد مطرح کرد

سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دریزد/700برنامه بصیرتی در استان یزد اجرا می شود/دعوت از همه مسئولان استان برای شرکت در مراسم


دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 9دی دراستان یزدگفت: صبح 5 شنبه در پایگاه انقلاب (حظیره) مراسمی با حضور آحاد مردم و مسئولان و با سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در مصاحبه با یزد امروز؛ حماسه باشکوه و بی‌نظیر 9 دی را نقطه عطفی در 4 دهه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بزرگداشت این حماسه ماندگار و عظیم تعظیم شعائر اسلامی، تحقق منویات ولی‌فقیه زمان و افزایش بصیرت در شناخت دشمن است.

سعید زارع خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی حرکتی بزرگ و خارج از قدرت‌های انسانی بود که متعلق به هیچ جناح و گروه خاص نیست و اگر جناح یا گروهی چنین برداشتی داشته باشد و بخواهد حضور مردم را به نفع خود تمام کند این حماسه را به‌خوبی درک نکرده است.

زارع تأکید کرد: حماسه 9 دی در دفاع از آرمان‌های انقلاب به وجود آمد و به‌زعم کارشناسان، غائله فتنه 88 از دوران 8 ساله دفاع مقدس سخت‌تر بوده و به تعبیری انقلاب سوم نام‌گرفته، هرچند عده‌ای بعد از گذشت 7 سال همچنان این فتنه عظیم را انکار می‌کنند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ولایت را واقعیت همیشه مظلوم تاریخ دانست و گفت: این مظلومیت ناشی از بی‌بصیرتی بشریت بوده که نمونه‌هایی زیادی از آن در طول تاریخ نظیر قتل هابیل توسط قابیل، به چاه انداختن یوسف به‌وسیله برادران، بی‌بصیرتی برخی اصحاب پیامبر (ص) و علی (ع) و حادثه عظیم کربلا مشهود است و در فتنه 88 نیز برخی افراد بی‌بصیرت به رویارویی و مقابله با مولای خود و صاحب حقیقی این انقلاب و نظام حضرت صاحب (عج) پرداختند.

زارع با اشاره به نقش مردم در حمایت از نظام و رهبری ابراز داشت: حضور به‌موقع و آگاهانه مردم درصحنه به‌ویژه حضور میلیونی مردم تهران در یک روز غیر تعطیل و تنها 3 روز پس از حوادث غم‌بار روز عاشورای حسینی سال 88 نقشه بدخواهان و دشمنان این انقلاب را نقش بر آب کرد و بار دیگر وحدت و اتحاد مردم در مقابله با فتنه آمریکائی- اسرائیلی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: اینک در هفتمین سالگرد این حماسه ماندگار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اجرای 700 برنامه درسطح استان در دهه بصیرت یعنی از روز 9 دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) تا 19 دی سالروز قیام مردم قم، مبتنی بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی تحلیلی و تبیینی در قالب فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، علمی و ورزشی شوری دیگر در دارالعباده برپا خواهد کرد.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر برپایی مراسم حماسه 9 دی با حضور سخنرانان برجسته در سطح شهرستان‌ها، در یزد نیز صبح 5 شنبه در پایگاه انقلاب (حظیره) مراسمی با حضور آحاد مردم و مسئولان و با سخنرانی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی؛ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها، میزگردهای سیاسی، نشست‌های تحلیلی تبیینی، برنامه پرده‌خوانی در مساجد، برگزاری مراسمی تحت عنوان 10 شب 10 مسجد با محوریت 9 دی و رونمایی از اپلیکیشن 9 دی را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

زارع در پایان ضمن گرامی داشت 12 دی‌ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان و حماسه‌آفرینی یزدی‌ها در استقبال از ولی امر خود اظهار داشت: از همه مسئولین استان برای حضور در این مراسم دعوت‌شده است و از مردم شهیدپرور و ولایی یزد نیز که در همه صحنه‌های انقلاب حماسه آفریدند برای حضوری گرم و ایثارگرانه در این همایش عظیم و تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب و رهبری فرزانه دعوت به عمل می‌آید.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار