Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

سرانه ورزشی شهر یزد به هیچ‌ وجه در شأن استان نیست/اشکذر دارای بالاترین سرانه ورزش استان


مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: سرانه ورزشی به هیچ‌وجه در شأن استان یزد به ویژه مرکز استان نیست و امیدواریم در شهرستان یزد شاهد تحولاتی در زمینه فضاهای ورزشی باشیم.

به گزارش یزدامروز به نقل از فارس، مسعود شریعتی دوشنبه شب در جلسه شورای ورزش استان یزد با اشاره به اینکه پس از تصویب اختصاص یک درصد بودجه ادارات به امر ورزش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی پیشگام این امر بوده‌اند،‌ از تصویب این طرح توسط استاندار یزد قدردانی کرد.

وی افزود: میراث فرهنگی 60 میلیون تومان و راه و شهرسازی 30 میلیون تومان به این امر اختصاص داده‌اند که امیدواریم با اقدام به موقع سایر دستگاه‌های استان، به‌زودی شاهد توسعه و پیشرفت ورزش استان یزد باشیم.

شریعتی همچنین اظهار امیدواری کرد از بودجه اختصاص یافته از سوی دستگاه‌های دولتی استان یزد بتوان در راستای گسترش ورزش قهرمانی در استان یزد استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استانداردهای فضای ورزشی در کشور اظهار داشت: بر اساس استانداردها، تنها فضاهای سرپوشیده ورزشی در سرانه‌ها محاسبه می‌شوند که این رقم در سطح کشور 50 سانتیمتر مربع به ازای هر نفر است.

شریعتی خاطرنشان کرد: در استان یزد با احتساب فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده، سرانه فضای ورزشی در شهرستان‌ها محاسبه شده که متاسفانه مرکز استان یزد از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی در شهرستان اشکذر 196 سانتیمتر مربع، در خاتم 168، در بهاباد 116، در تفت 110، در ابرکوه 109، در بافق 102، در اردکان 87، در میبد 80، در مهریز 87 و در شهرستان یزد به عنوان مرکز استان 27 سانتیمتر به ازای هر نفر است که بالاترین آن مختص اشکذر می باشد.

شریعتی عنوان کرد: این سرانه ورزشی به هیچ‌وجه در شأن استان یزد به ویژه مرکز استان نیست و امیدواریم در شهرستان یزد شاهد تحولاتی در زمینه فضاهای ورزشی باشیم.

وی در مورد ورزش بانوان و اختصاص فضاهای ورزشی به این قشر از جامعه بیان کرد: در حال حاضر در سه شهرستان استان یزد سالن اختصاصی بانوان وجود دارد اما به زودی در هر شهرستان حداقل یک سالن ویژه بانوان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/س*






آخرین اخبار آخرین اخبار