Navigation Navigation

محتوا محتوا

وعده استاندار یزد عملی شد

سوم دی ماه آخرین مین هم خنثی می شود!


پیش از این استاندار یزد برگزاری کنسرت در استان را به خنثی سازی مین تشبیه کرده بود و از خنثی سازی یکی یکی مین ها خبر داده بود! اکنون تمامی مین ها طبق وعده استاندار یزد خنثی شده اند.

به گزارش یزدامـــروزبه نقل از عصر فرهنگ؛ استاندار یزد در هفته دولت گفته بود: «شادی و نشاط اجتماعی سر فصل برنامه های ما است و برگزاری کنسرت در وهله اول درست نبود! دوستان ما اول رفتند برسر برنامه های که بر روی آن ها حساسیت وجود دارد، مفهوم کنسرت هنوز در یزد خوب جا نیافتاده و این مشکل را حساس کردیم، برای نشاط برنامه های زیادی وجود دارد که دور هم جمع شویم، پیاده روی همگانی ، میزگرد، تئاتر، نمایشگاه های هنری و ...
وی ادامه داد: اینکه از کجا شروع کنیم مهم است! یک دفعه میاییم و می رویم جایی که «مین» گذاشته شده! اگر می خواهیم از «مین» رد شویم باید اول آن ها را «یکی یکی» خنثی کنیم!»

حالا بعد از گذشت نزدیک به 6 ماه از آن واقعه ظاهراً دلواپسان نشاط مردم یزد موفق به خنثی سازی تک تک مین ها شده اند و اکنون به مین آخر رسیده اند.
سوم دی ماه یک خواننده جوان در یزد به مناسیت ولادت پیامبر اسلام(ص) به اجرای کنسرت می پردازد این که وی تاکنون در مدح پیامبر اسلام(ص) اثری داشته یا نه و اینکه اصلا برگزاری کنسرت چه تناسبی با میلاد حضرت محمد(ص) دارد در جای خود قابل بررسی است اما مساله مهم تررا باید از زاویه دیگر بررسی کرد و آن نحوه اخذ مجوز این کنسرت است.

هر چند با روی کار آمدن معاون جدید فرهنگی ارشاد استان انتظاری چیز اینکه اجرای کنسرت اولین رزومه کاری معاونتش باشد نمی رفت اما حقیقت این نیست؛ چراکه سعی برای اجرای این کنسرت قبل از ماه محرم و صفر و همزمان با فاجعه منا صورت گرفت، زمانی که تهیه کننده کنسرت زانیار خسروی از خر شیطان برای اجرای این کنسرت در اوج غم و اندوه مردم یزد بخاطر از دست دادن حاج حسن دانش پایین نمی آمد!

از همان زمان مشخص شد که کنسرت زانیار خسروی برای آبروی دارالعباده که نه بلکه با وعده مجوز چند کنسرت دیگر به بعد از ماه محرم و صفر کنسل شد.

گویا غیر جدی بودن آثار رپ و جاز زانیار خسروی  باعث شده است تا مسئولان ارشاد استان وی را گزینه مناسبی برای باج دهی به تهیه کننده کنسرت ندانند و به مجوز اجرای کنسرت سیروان خسروی برادر ناتنی زانیار خسوری راضی شوند!

علیرغم این موضوع، تهیه کننده این کنسرت عضو حزب کارگزاران سازندگی است! برگزاری یک کنسرت در آستانه انتخابات آن هم از سوی یکی از اعضای حزب کارگزاران! شاید دلیل روشنی باشد بر ادعای منتقدینی که مدعی بودند «افرادی مدام دم از افسردگی مردم یزد می زدنند و نسخه کنسرت برای آن ها می پیچند اهداف دیگری را دنبال می کنند.»

بد یا خوب این کنسرت هم مانند دیگر کنسرت های یزد برگزار می شود و اینکه چه کسی به روی صحنه برود و برای مردم بخواند هم مهم نیست وباید بر خلاف گفته استاندار محترم گفت که کنسرت در یزد هم خوب جا افتاده است و کسی با اجرای کنسرت مخالف نیست اما مهم است که پس از این، مردم مؤمن یزد باید شاهد چند «میدان مین»دیگر و با چه هدفی و روشی باشند...

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار