Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد:

شركت شهركهاي صنعتي؛وظیفه ای در زمینه نظارت برتجهیزات ایمنی صنایع ندارد


مدیرروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد در واکنش به اظهارات مدیرعامل آتش نشانی شهرداری یزد گفت: شركت شهركهاي صنعتي وظیفه ای در زمینه نظارت برتجهیزات ایمنی صنایع ندارد و اصولا تنها می تواند در زمینه ساخت ساختمان شرکت ها، آن هم توسط سازمان نظام مهندسی نظارت داشته باشد.

به گزارش یزدامروز؛ مدیرروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد در مصاحبه با یزدرسا؛ در واکنش به اظهارات مدیرعامل آتش نشانی شهرداری یزد گفت: شركت شهركهاي صنعتي وظیفه ای در زمینه نظارت برتجهیزات ایمنی صنایع ندارد و اصولا تنها می تواند در زمینه ساخت ساختمان شرکت ها، آن هم توسط سازمان نظام مهندسی نظارت داشته باشد.

امیرحمزه زارع افزود: تنها مسئله ایمنی که ما در آن دخالت داریم رعایت حریم آتش نشانی در کارخانجات است که باید دیوار کشی محوطه به گونه ای باشد که درصورت حریق خودروهای  آتش نشانی امکان استقرار داشته باشند.

زارع درخصوص اینکه چرا برای واحدهای صنعتی بدون تجهیزات ایمنی پروانه بهره برداری صادر می شود ؟گفت: این مسئله به شرکت شهرک های صنعتی ارتباطی ندارد چرا که صنایع پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل صنعت،معدن و تجارت،محیط زیست و دستگاه های ذیربط به ما مراجعه کرده و زمین در اختیار آنان قرار می دهیم البته در این خصوص نامه نگاری هایی با استانداری و اداره صنعت استان داشتیم و این موضوع را تذکر داده ایم که در دست پیگیری است.

وی درباره عدم تجهیز و راه اندازی مرکز آتش نشانی شهرک صنعتی یزد توسط هیئت مدیره هم اظهار داشت: در اینکه راه اندازی و تجهیز مرکز آتش نشانی به عهده هیئت مدیره باشد اطلاعی ندارم اما یک مرکز آتش نشانی در جاده شهرک وجود دارد که در مواقع لزوم خدمت رسانی می کند و در خصوص مرکز داخل شهرک نیز ساختمان آن وجود دارد اما باید تجهیز شود.

مدیر روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان در پاسخ به گلایه روز گذشته مدیرعامل آتش نشانی یزد مبنی بر عدم وظیفه قانونی این سازمان در اطفاء حریق شهرک صنعتی گفت: درست است که یک مرکز آتش نشانی در جاده شهرک صنعتی واقع شده اما برای مهار آتش پالایشگاه نیاز به تعدادی بیشتری نیرو و خودرو بود که بنده در اینجا از آتش نشانی یزد تشکر می کنم.


 






آخرین اخبار آخرین اخبار