Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه مهریز خطاب به مسئولان:

شما با دختران و پسران معصوم استان سر وکار دارید/ خود را در باتلاق گناه گرفتار نسازید


امام جمعه مهریز گفت: من از سر دلسوزی می خواهم به مسئولین یادآوری نمایم، که شما گفته اید که این خواننده را بررسی کرده ایم مشکلی ندارد، من هم می گویم حرف شما درست و این خواننده مشکلی ندارد اما کنسرت که برگزار شود شما تضمین می کنید که برای همیشه یک مجری مسئله دار در این کنسرت نباشد؟

به گزارش یزدامروزبه نقل از عصرفرهنگ؛ حجت الاسلام علی برهان، خطیب جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه سخنانی گفت که متاسفانه با تحریف رسانه های مدعی روبرو شد. به جهت سوءاستفاده هایی که از این نحوه انعکاس سخنان امام جمعه مهریز شد، متن و صوت این سخنان در ادامه منتشر می شود.

حجت الاسلام برهان در ابتدای سخنان خود گفت: روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) که این حدیث شریف در کنزالعمال ومیزان الحکمه آمده است داریم که ایشان فرموده اند: هر کی یک سنت وکار خیری  را پایه گذاری کند، مثلا مجلس عزاداری ابا عبدالله، کسی که این سنت را احیا کند اجر برای او وجود دارد وهر کس بعد از این کار به این سنت عمل کند اجر او را در نامه عملش می نویسند و از اجر او کم نمی شود.

وی افزود: اگر کسی کار بدی را در کشور جا بیندازد وسنت سیئه را رسم نماید وقتی که این کار بد به طور کامل جا بیفتد وکسانی دیگر این سنت بد را تکرار نمایند در این صورت پیامبر (ص) می فرمایند: اول کسی که سنت سیئه را پایه گذاری کرده است عذاب به سراغش می آید وکسانی که این سنت بد را تکرار می نمایند به ازای انجام دادن کار بد توسط او، در نامه عمل کسانی که دوباره تکرار می کنند عذاب نازل می شود و بر نامه عمل اول کسی که این سنت را پایه گذاری کرده است هم می نویسند.

برهان خطاب به مسئولین گفت: من می خواهم به مسئولین خوب و نا آگاه شهر عرض کنم، که آیا این کنسرت را که در تفت انجام شده است وجگر همه را آتش زدید آیا این سنت حسنه است یا سیئه؟ ما نمی خواهیم به استان یزد بگویند حسینیه ایران آیا اجازه می دهید روضه ها تعطیل شوند تا افسردگی نیاورد؟ در حالی که ما هر چه نشاط داریم به خاطر روضه هایی است که برگزار می شود  .شما باید بدانید بسیاری از مردم غم زده و افسرده وقتی به مراسم روضه می روند وقتی برای اباعبدالله می گریند و عشق می ورزند عاشق به معشوق خود می رسد و شاد می شود که این اشک های شوق هست و افسردگی نیست.و شما که می خواهید کنسرت ها را جایگزین مراسم اباعبدالله کنید این سنت سیئه به حساب نمی آید؟

وی گفت: من از سر دلسوزی می خواهم به مسئولین یادآوری نمایم، که شما گفته اید که این خواننده را بررسی کرده ایم مشکلی ندارد، من هم می گویم حرف شما درست و این خواننده مشکلی ندارد اما کنسرت که برگزار شود شما تضمین می کنید که برای همیشه یک مجری مسئله دار در این کنسرت نباشد؟ شما با دختران و پسران معصوم استان سر وکار دارید این جوانان چه گناهی کرده اند که باید در باتلاق گناه کنسرت بیفتند؟ چرا شما جوابگو نیستید و سکوت اختیار نموده اید؟ چرا اقدامی صورت نمی گیرد؟ باید به من و مردم جواب بدهید. شما که همیشه تریبون در اختیار دارید ومی توانید به راحتی جواب بدهید چرا سکوت کرده اید .شما چگونه این آینده خطرناک که در کمین استان نشسته است تضمین می کنید؟ وقتی هزارن دختر و پسر به عشق موسیقی وغزل سرایی وشادی دور هم جمع می شوند اگر این جمعیت به جمعیتی شهوت پرست و عیاش تبدیل شوند جواب خدا رو چگونه خواهید داد؟ آیا این سنتی حسنه است؟

برهان گفت: شما بزرگان استان یزد که از سادات یزد هم هستید از جدتان خجالت نمی کشید؟ از کجا در اینده مطرب های همه کاره کنسرت در استان برگزار نکنند؟ ای مسئولین خود را در این باتلاق گناه گرفتار نسازید.

وی ادامه داد: من به سهم خودم این جریان ناگوار که در تفت اتفاق افتاده است را به شدت محکوم می کنم و همنوا و هم صدا با نماینده ولی فقیه آیت الله ناصری این جریان نامبارک  را محکوم می کنم و به همه ائمه جمعه استان عرض می کنم که در مقابل این جریان محکم بایستید وایستادگی نمایید که اگر محکم  نباشید همین بلاها به سر شما ها هم نازل می شود و گرفتار خواهید شد. و نباید به آنها مجال بدهید تا از فرصت استفاده نمایند.

برهان با انتقاد از صرف بودجه های دولتی در برگزاری کنسرت ها گفت: علاوه بر ترویج فحشا چه قدر بودجه دولتی در این راستا صرف می شود؟ این هزینه های دولتی چه می شود؟ وبرای چه صرف می شود؟ ما اجازه نمی دهیم به جای مرام های انقلابی و امام و رهبری و خون شهدا، عیش و نوش جایگزین شود.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار