Navigation Navigation

محتوا محتوا

در شورای آموزش و پروش بهاباد مطرح شد

ضرورت بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده بهاباد


در شورای آموزش و پروش بهاباد بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده بهاباد به عنوان یک ضرورت عنوان شد.

به گزارش یزدامروز، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد در این جلسه به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان باتوجه به فاصله تا مرکز استان اشاره نمود گفت: شهرستان بهاباد به علت وسعت زیادی که دارد جمعیت آن پراکنده است که موجب شده در بسیاری از موارد با مشکلاتی مواجه شویم و این گستردگی باعث تحمیل هزینه بیشتر نسبت به دیگر شهرستان ها می شود.

عباس اقبال تصریح کرد: در این گوشه از کویر مردمی زندگی می کنند که به عنوان نگهبان کویر محسوب می شوند و چراغ زندگی را در کویر روشن نگه داشته اند از مسئولان انتظار دارند بیشتر به آنها توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: معلمان این شهرستان در حد توان خود جهت رشد و تربیت نیروی ماهر و کارآمد تلاش نمودند به طوری که شاهد درخشش دانش آموزان در مسابقات علمی، قرانی، تربیتی و ورزشی و همچنین پرورش نخبگان از این شهرستان هستیم.

اقبال با بیان اینکه دانش آموزان امانت هایی هستند بدست معلمان گفت: برخی از مدارس شهرستان فرسوده است که باتوجه زلزله خیر بودن این منطقه از استان یزد، بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده بهاباد یک ضرورت فوری است و نیازمند رسیدگی بیشتر به این مدارس را می طلبد.

 

تدین و باورهای دینی مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان بهابادی است/ فضای فرسوده فیزیکی مدارس بزرگترین مشکل مدارس استان یزد است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد موفقیت دانش آموزان شهرستان بهاباد در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی را ستود و افزود: تدین و باورهای دینی مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان بهابادی است.

احمد شیرزاد تصریح کرد: همدلی و همزبانی مسئولان و نگاه مثبت آنان در همراهی با آموزش و پرورش از دیگر عوامل موفقیت دانش آموزان این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در آموزش و پرورش استان فضای فرسوده فیزیکی مدارس است گفت: سه هزارمیلیارد ریال اعتبار در کل کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مرمت و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص داده شده است که امیدواریم استان و شهرستان بهاباد سهمی از این اعتبارات را کسب کند تا به مرمت و بازسازی مدارس فرسوده بپردازد.

شیرزاد به فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان یزد 380 نفر بودند که وارد مدارس شده اند و به تعلیم و تربیت دانش آموزان می پردازند که سهمیه شهرستان بهاباد نیز در سال آینده افزایش خواهد یافت.

شیرزاد به فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و دور افتاده اشاره کرد و افزود: در مناطق روستایی استان مدارس ابتدایی حتی با یک دانش آموز نیز دایر شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه به تشریح سیاست های وزیرآموزش و پرورش پرداخت و افزود: توجه به امر پرورش، رسیدگی به هزینه های ضروری مدارس، پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه پاداش پایان خدمت بازنشستگان و رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان اولویت های کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش است .

 

مهم ترین مسئله هر جامعه فرهنگ مردمان آن جامعه است

امام جمعه بهاباد در این جلسه به اهمیت فرهنگ در آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: مهمترین مسئله هر جامعه، فرهنگ مردمان آن جامعه است .

حجت الاسلام سیف دهقانی با بیان اینکه علم و آگاهی باید همراه با تزکیه و معنویت باشد گفت: انسان دارای دو بعد جسم و روح است که علم جسم را و تزکیه روح را بارور می سازد و لذا دانش و آگاهی باید همراه با تزکیه و معنونت باشد.

وی افزود: همانطور که به مسائل ظاهری رسیدگی می شود باید پرورش روح هم باید مورد توجه قرار گیرد و در اسلام هم به زینت و آراستگی ظاهر و هم به زینت باطن تأکید دارد و مهمترین نمود زینت باطن آرامش و آسایش درون و باطن انسانی است.

 

درخش دانش آموزان شهرستان بهاباد در کشور

رئیس آموزش و پرورش بهاباد در این جلسه ضمن بیان اینکه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد یکی از شوراهای فعال استان می باشد در شمه ای از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان به کسب رتبه های برتر کشوری شهرستان اشاره نمود و گفت: پروژه مهر شهرستان بهاباد سه سال است که جزء شهرستان برتر است و میانگین نمرات کتبی اکثر دانش آموزان رتبه برتر می باشد که سال گذشته در 12 درس نهایی رتبه نخست کشوری را کسب نمودند.

حسن عبداله ئیان با بیان کسب رتبه برتر کنکور و مسابقات فرهنگی و قرآنی گفت: دارالقرآن بهاباد به عنوان دارالقرآن برتر کشور مطرح شد و در وزرات خانه مورد تجلیل قرار گرفت.

وی همچنین موزه علوم طبیعی برتر کشور و ورود دانش آموزان به رباتیک و علم نانو را از دیگر افتخارات شهرستان عنوان نمود و گفت: بحمدلله آموزش و پرورش شهرستان بهاباد در حال پیشرفت می باشد و کارهای بسیار خوب زیربنایی انجام شده است و انشاا... روز به روز شاهد درخش بیشتر دانش آموزان شهرستان خواهیم بود.

در این جلسه مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش این شهرستان مطرح و آقای شیرزاد به آنها پاسخ داد. تحلیل وضعیت آموزشی و پرورشی شهرستان، فرسوده بودن بسیاری از فضاهای آموزشی به ویژه ساختمان موزه علوم، پراکندگی زیاد جمعیت دانش آموزی شهرستان به خاطر وجود روستاهای فراوان و مشکلات ناشی از آن، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستائی، تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش از برخی مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان با اهداء لوح تقدیر از فرماندار بهاباد و مدیرآموزش و پرورش شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

اهداء لوح تقدیر از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان به مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرماندار نیروی انتظامی و شهردار بهاباد به خاطر همکاری با آموزش و پرورش از دیگر برنامه های این جلسه بود.

انتهای پیام/ح

یزدرسا/






آخرین اخبار آخرین اخبار