Navigation Navigation

محتوا محتوا

در نشست با رییس دانشگاه پیام نور استان مطرح شد؛

ضرورت تناسب رشته های تحصیلی با بازار کار


فرماندار یزد گفت: ارایه رشته های تحصیلی دانشگاه ها متناسب با بازار کار بر ای رفع مشکل بیکاری بویژه دانش آموختگان راهکاری موثر و ضروری است.

به گزارش یزد امـــــروز ،محمود شاکری شمسی عصر سه شنبه در نشست با رییس دانشگاه پیام نور استان، با بیان اینکه یکی از وجوه ممیزه یزد توجه به علم آموزی و توسعه دانشگاه ها است، افزود: خوشبختانه رویکرد استان توجه به گسترش تحصیلات عالی و تکمیلی است.

وی با اشاره به عدم تناسب مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار اظهار کرد : فارغ التحصیلان دانشگاهی توانمندی در جامعه هستند که رشته های تحصیلی آنان با با بازار کار هم خوانی ندارد لذا یکی از راهکارهای موثر در رفع این مشکل ارائه رشته های تحصیلی کاربردی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است.

فرماندار یزد با تاکید به اینکه دانشگاه پیام نور در ایجاد رشته های کاربردی نقش موثری خواهد داشت، گفت: باید رشته هایی را در دانشگاه ایجاد کنیم که فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند.

شاکری شمسی ارتباط و پیوند موثر صنعت و دانشگاه را در شرایط کنونی مهم و تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: صنعت در مسیر پیشرفت و توسعه نیازمند علوم و فناوری های روز دنیا است که این امر تواند با ارتباط دانشگاه ها و مراکز علمی با مراکز صنعتی برقرار شود.

سعید عابسی، رییس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دانشگاه پیام نور استان، مشکل کمبود فضای فیزیکی را به عنوان مهمترین چالش این دانشگاه مطرح کرد.

85 هزار دانشجو در 45 واحد آموزش عالی استان یزد هم اکنون تحصیل می کنند.

منبع:ایرنا






آخرین اخبار آخرین اخبار