Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد:

ضرورت حفظ سبک عزاداری ها در یزد/استکبار به دنبال انحراف دنیا از مسیر دین است


امام جمعه یزد در آئین رونمایی از مستندات فاخر صدا وسیما مرکز یزدگفت: سبک عزاداری و خلوص یزد باید حفظ شود و نگذاریم سبک های بیرونی وارد یزد شود و آنچه را که سنت الهی و اصلی خودمان است را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، امام جمعه یزد در آئین رونمایی از مستندات فاخر صدا وسیما مرکز یزد، به رسالت افراد و مسئولانی که فرهنگ جامعه در دست آنها است اشاره کرد و افزود: هر فردی دارای یک رسالت است و بر اساس رسالت انبیاء، کسانی که این رسالت را به عهده دارند باید وظیفه خود را در جهت رضای خداوند انجام دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری اظهار کرد: گرچه امروز الفاظ تغییر پیدا کرده ولی استکبار قصد دارد دنیا را از مسیر دین منحرف کند و با اهداف خود در دنیا به لذت های خود دست یابند.

وی با بیان اینکه دشمنان هر روز متنوع تر از گذشته عمل می کنند، گفت: هدف باید ابلاغ رسالت ها به مردم و آگاه کردن جامعه در مسیری باشد که دشمن نتواند پیوند با خداوند را بشکند.

ناصری به لزوم گسترش فکر و تعقل در جامعه تاکید کرد و افزود: با فکر کردن باید حقیقت را بیابیم و با تعقل بهترین انتخاب را انجام دهیم. اگر قدرت فکر کردن را بالا ببریم و هر چیز بی خودی را نپذیریم جهالت در جامعه از بین خواهد رفت.

وی اذعان کرد: امروز جوانان ما باید بدانند در فضا های مجازی چه چیز به درد آنها می خورد و با تعقل آن را قبول کنند زیرا ریشه و زیر بنای جامعه سالم و رمز پیشرفت آن داشتن تفکر سالم است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه رادیو یزد گوی سبقت را در کشور برده است، ادامه داد: از مسئولین و کارکنان صدا وسیما انتظار دارم در سرلوحه کارهای خود رشد فکری و عقلانی را داشته باشند تا بتوانند جوانان و جامعه را به راه درست هدایت کنند.

وی تصریح کرد: سبک عزاداری و خلوص یزد باید حفظ شود و نگذاریم سبک های بیرونی وارد یزد شود و آنچه را که سنت الهی و اصلی خودمان است را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: سنت خانواده باید احیاء شود تا فرهنگ اسلامی حفظ شود و استان یزد باید در این راه پیش قدم باشد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار