Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیر همایش ملی یزد میراث جهانی مطرح کرد

ضرورت گردآوری ایده‌های برتر حوزه گردشگری در جامعه دانشگاهی یزد/ 400 ایده به دبیرخانه همایش ارسال شده است


دبیر نخستین همایش ملی یزد میراث جهانی گفت: 400 ایده و 153 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است. که 25 ایده و 20 مقاله بصورت شفاهی و 30 ایده و 60 مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

به گزارش یزدامروز، دبیر نخستین همایش ملی «یزد میراث جهانی» صبح امروز با اشاره به اینکه این همایش با استقبال دست اندرکاران و کارشناسان این حوزه همراه شده گفت: 400 ایده و 153 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است. که 25 ایده و 20 مقاله بصورت شفاهی و 30 ایده و 60 مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

حمیدرضا نصیری‌زاده اظهار داشت: امروز فرصتی فراهم شده که جامعه دانشگاهی کشور تحقیقات و یافته‌های علمی خود را در معرض نقد و نظر مخاطبان قرار دهد و امیدواریم بتوانیم از این همایش، بهره‌برداری‌های مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همایش مذکور محورهای متنوعی را مورد توجه  قرار داده، خاطرنشان کرد: گردشگری و فرهنگ، کارآفرینی در گردشگری، نساجی هنر و معماری در گردشگری، مهندسی گردشگری، مدیریت حسابداری و اقتصاد با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، گردشگری و سلامت، طبیعت گردی و اکوتوریسم از جمله محورهای این همایش هستند.

نصیری‌زاده تأکید کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، امید می‌رود استفاده خردمندانه‌ای از ظرفیت ایجاد شده در شهر یزد شود و تلاش جامعه دانشگاهی نیز این است که ایده‌های برتر در حوزه گردشگری را گردآوری کرده و آن را در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد.

وی در پایان گفت: در خصوص جمع‌آوری ایده‌های برتر در حوزه گردشگری نیز ابتکاری تازه‌ای از سوی دبیرخانه همایش بوده که منجر به ارائه صدها ایده شده است. این ایده‌ها از این حیث ارزشمند است که توسط اقشار و آحاد مردم ارائه شده است؛ زیرا اعتقاد داریم توسعه جز با مشارکت تک تک افراد جامعه حاصل نمی‌شود.

اننتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار