Navigation Navigation

محتوا محتوا

مردم دالعباده یزد:

ضلع شرقی امیرچقماق شایسته شهدا نیست/مسئولین در عمل به خواست مردم احترام بگذارند


شهدا باید در مکانی که درشأن آن ها باشد دفن شوند و بنده ازمسئولین خواهشمندم از مکانی که برای شهدا در نظر گرفته اند بازدید کنند و اگر به نظرشان این مکان با مشکلاتی که دارد در شان شهدا هست آنان را دفن کنند.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــــــــــروز؛ یکی از مالکان زمین ضلع شرقی امیرچقماق، که نخواست نامش فاش شود با ابراز گلایه از اقدام خودسرانه برخی مسئولین در انتخاب غیرکارشناسانه محل دفن شهدا، بدون احرازاسناد هویتی ملک گفت: این ملک یک زمین موروثی است که در حدود 40 نفرصاحب دارد و اکثر آن ها نیز در خارج از استان هستند و اگر مغازه داران این محدوده  ما را درجریان اقدام یکی ازارگان های دولتی در تخریب دیوار ملک وفضا سازی برای دفن شهدا قرار نداده بودند معلوم نبود دفن این بزرگواران در زمین غضبی چه فاجعه ای به بار می آورد.


وی با تاکید بر این نکته که از هیچ ارگانی با ما تماس گرفته نشده است ادامه داد: برخلاف برخی ادعاها برعدم وجود سندی برای ملک مذکور،این ملک دارای اسنادی است که   در اختیار مالکان بوده و قابلیت ارائه به مراجع ذی صلاح را دارد.


این شهروند یزدی اظهار داشت : حتی در صورت خرید این ملک توسط ارگان موردنظر، مالکان این ملک ، حاضر به فروش نخواهند بود.


یکی دیگر ازمالکان نیز گفت: قبل از این ماجرا من چندین بارجهت فروش زمین با همه مدارک موجود به ادراه مذکور مراجعه کردم اما هربار با پاسخ منفی برای خرید مواجه شده ام ودلیل این مطلب نیز وجود نداشتن هیچگونه اعتبار برای خرید این ملک اعلام شده اما نکته جالب ماجرا این است که آقایان مدعی شده اعتبار لازم برای خرید این ملک تامین شده است.


یکی دیگر از بانوان مالک با فریادهای اعتراض آمیز خطاب به برخی مسئولین حاضر در ضلع شرقی گفت: با کدامین مجوزدرزمین مردم شهید دفن می کنید؟


وی ادامه داد: ما به هیچ عنوان قصد فروش این ملک را نداریم واصلا با دفن شهدا در این مکان به دلیل اهانت  به این عزیزان مخالف هستیم.


یک بانوی شهروند یزدی نیزدر مخالفت با خاکسپاری شهدا در ضلع شرقی امیرچقماق گفت: مگر می خواهیم شهدا را ازچشم مردم پنهان کنیم که آن ها را در پشت تکیه دفن کنیم؟ شهدا باید در حسینیه امیرچقماق  به خاک سپرده شوند تا کسانی که در این مجموعه حضور می یابند فداکاری ها و جانفشانی های این جوانان را از یاد نبرند.


یکی از یاد گاران هشت سال دفاع مقدس نیز در خصوص مصوبه اخیر شورای تامین استان، مبنی بر خاک سپاری شهدا در ضلع شرقی امیر چقماق گفت: امروزعزت واقتدار ما مرهون خون شهداست و تمامی مسئولین کشور بر این امر واقف می باشند.

همرزم شهیدان دفاع مقدس جایگاه واقعی شهدا را در قلب مردم دانست و افزود: شهدا باید در مکانی که در شأن آن ها باشد دفن شوند و بنده ازمسئولین خواهشمندم از مکانی که برای شهدا در نظر گرفته اند بازدید کنند و اگر به نظرشان این مکان با مشکلاتی که دارد درشان شهدا هست آنان را دفن کنند.

وی با اشاره به شعار های برخی مسئولین در خصوص مطیع بودن دربرابرخواست مردم یاد آور شد: مسئولین همیشه از رای و جایگاه مردم سخن به میان آوردند و امروزکه خواست و اراده مردم یزد مبنی برخاکسپاری شهدا در حسینیه امیرچقماق قرارگرفته، باید دولتمردان که برخاسته ازرای همین مردمند، به خواست و اراده آن ها احترام بگذارند






آخرین اخبار آخرین اخبار