Navigation Navigation

محتوا محتوا

نویسنده رادیو و تلویزیون یزد:

طالبی با «قلاده های طلا» به آنچه یک هنرمند انقلابی آرزو دارد رسید


نویسنده برجسته رادیو و تلویزیون یزد گفت: تقدیر رهبری مهر تایید بر تمام ظرفیت های فیلم قلاده های طلا است و به نظر من طالبی در این فیلم به آنچه یک هنرمند انقلابی آرزو دارد رسید.

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز در خصوص فیلم قلاده های طلا گفت: فیلم قلاده های طلا یک فیلم سیاسی – واقعی است که به تبع سیاسی بودنش واکنش های متفاوتی را از گروه های سیاسی مختلف به همراه دارد.

وی با بیان این که این فیلم ارتباط خوبی با بیننده برقرار می کند اظهار داشت: فیلم قلاده های طلا مصایب را حکایت می کند که در سال 88 مردم آن را بخوبی درک کردند و همین قرابت حکایت و کارگردانی خوب این فیلم، مخاطب را تا انتهای فیلم با خود همراه می کند.

***فیلنامه قلاده های طلا با تحقیقات زیاد نوشته شده است

نویسنده رادیو و تلویزیون یزد تاکید کرد: فیلنامه این اثر نشان می دهد که برای نوشتن آن تحقیقات زیادی انجام شده و از این نظر تقریبا مستند واقعی هست.

امیرخانی با اشاره به سکانس های مختلف این فیلم گفت: قسمت هایی از فیلم که صحنه های اغتشاشات و تظاهرات را به تصویر می کشید به گونه ای طراحی و اجرا شده است که کاملا واقعی به نظر می رسید و این هنر و قدرت کارگردان فیلم را نشان می دهد.

وی اذعان داشت: در این فیلم سعی شده سر منشاء حوادث و فتنه سال 88 مشخص شود و به خوبی ارتباط آشوب گران و فتنه گران با خارج از کشور به تصویر کشیده شده است.

***قلاده های طلا جز نمایان ساختن پشت پرده ابعاد پنهان فتنه نیست

این نویسنده رادیو و تلویزیون در خصوص بازی بازیگران این فیلم گفت: در مجموع انتخاب بازیگران خوب بود اما ادر این میان امین حیایی در نقشی متفاوت از سایر نقش هایش در این فیلم بسیار خوب دیده شد.

امیرخانی قلاده های طلا جز روشنگری و نمایان ساختن پشت پرده ابعاد پنهان فتنه نیست تصریح کرد: شاید زبان و کلام در بسیاری از مسائل غیر عینی مانند مسئله نفوذ ناتوان باشد اما طالبی با نویسندگی قوی و کارگردانی بی نظیر خود توانسته به این جزئیات با ظرافت تمام بپردازد بدون آنکه در ذهن ببینده سوال مجهول دیگری پیش بیاید.

***وقتی رهبری از یک اثر هنر تقدیر می کنند نمی توان به آن اثر شک کرد

وی با اشاره به تحسین رهبری در خصوص این فیلم افزود: مطمئنا وقتی شخصیت مانند رهبرمعظم انقلاب با آن نگاه ژرف خود از یک اثر هنری تقدیر و تحسین می کنند نمی توان به کیفیت و ارزش آن اثر شک کرد و علیرغم تمام ظرفیت های این فیلم، تقدیر رهبری مهر تایید بر تمام این ظرفیت هاست و به نظر من طالبی در این فیلم به آنچه یک هنرمند انقلابی آرزو دارد رسید.

***تخریب ها نمی تواند بر یک اثر ارزشی خدشه وارد کند

متنقد سینما در یزد گفت: هنوز کسانی که در فتنه 88 آشوب گران را همراهی کردند در  کشور زندگی می کنند و علیرغم اینکه از امنیت و امکانات این نظام بهره مند می شوند هنوز دل در گرو فتنه گران دارند و طبیعی است وقتی اثری قدرتمندی چون قلاده های طلا با مهر تایید رهبری روشنگری می کند برنتابند و به تخریب هایی علیه آن دست بزنند که مطمئنا این تحرکات در قبال آثار پر ارزشی چون قلاده های طلا هیچ است و نمی تواند بر ارزش آن خدشه ای وارد کند.

انتهای پیام/س*






آخرین اخبار آخرین اخبار