Navigation Navigation

محتوا محتوا

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد مطرح کرد

عدم قدرت خرید مردم؛علت رکود بازار املاک/توصیه مهم به مردم درخصوص معامله املاک


نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد از راکد بودن وضعیت خرید و فروش ملک در استان خبر داد و گفت: متاسفانه چندین سال است که به علت عدم قدرت خرید مردم بازار خرید و فروش دراستان به مانند سایر استان های کشور رونقی ندارد.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ از راکد بودن وضعیت خرید و فروش ملک در استان خبر داد و گفت: متاسفانه چندین سال است که به علت عدم قدرت خرید مردم بازار خرید و فروش دراستان  به مانند سایر استان های کشور رونقی ندارد.

حسن ذوالفقاری افزایش قیمت دلار و در نتیجه آن بالارفتن قیمت مصالح ساختمانی را علت افزایش روز افزون املاک در استان دانست و اظهار داشت:قیمت زمین نیز به علت نابرابری عرضه وتقاضا و اینکه کمتر کسی تمایل به فروش زمین دارد با روند صعودی همراه بوده است.
ذوالفقاری در خصوص تعداد بنگاه های املاک مجوز دار درسطح استان هم ابراز داشت: یک هزار بنگاه املاک در استان دارای پروانه فعالیت هستند که از این تعداد 20درصد تعطیل هستند.
وی دلیل نا به سامانی قیمت اجاره بها را ناشی از عدم وجود قانون در این زمینه دانست و گفت: هر چند در یک برهه ای از زمان تلاش هایی برای سر و سامان دادن به قیمت اجاره بها صورت گرفت اما اثر گذار نبوده و در حال حاضر قیمت ها توسط مالکان تعیین می شود.
وی باابراز گلایه از مسئولان ذیربط در خصوص عدم جلوگیری از فعالیت سایت های خرید و فروش گفت: متاسفانه علی رغم اعتراضات فراوان و شکایات صورت گرفته در پلیس فتا هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت این سایت ها انجام نشده و آن ها بدون پرداختن مالیات و عوارض اقدام به موازی کاری با بنگاه های املاک کرده و همین امر تاثیر زیادی در تعطیلی آن ها داشته است.
نائب رئیس اتحادیه املاک استان به مردم توصیه کرد:جهت انجام هرگونه معامله یا اجاره ملکی، به بنگاه های دارای پروانه فعالیت مراجعه کنند و حتما کد رهگیری دریافت نمایند.
ذوالفقاری ازبنگاه های معاملاتی املاک نیز در خواست کرد پروانه فعالیت خود را در محل دید عموم نصب کنند.

انتهای پیام /ح





آخرین اخبار آخرین اخبار