Navigation Navigation

محتوا محتوا

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

فضای کشتی«نجات»مصداق خاک ایران است و بازرسی امکان ندارد/پنتاگون: کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد


دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه فضای داخل کشتی «نجات» که شامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم مظلوم یمن است مصداق خاک ایران محسوب می‌شود، گفت: بنابراین بازرسی از آن به هیچ عنوان امکان ندارد.

به گزارش یزد امـــــروز؛ با توجه به اظهارنظرهای گروه ائتلاف حمله‌کننده به کشور یمن مبنی بر اینکه بازرسی از کشتی «نجات» جمعیت هلال احمر ایران که عازم یمن است امکان دارد، علی‌اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشورمان در این باره به تسنیم گفت: فضای داخل کشتی نجات که شامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم مظلوم یمن است مصداق خاک ایران محسوب می‌شود بنابراین بازرسی از آن به هیچ عنوان امکان ندارد

.
وی افزود: کشتی نجات جمعیت هلال احمر ایران حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم یمن است که براثر حمله ظالمانه گروه ائتلاف به‌رهبری رژیم سعودی به‌شدت نیازمند این کمک‌ها هستند.


احمدی بیان داشت: ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران با کشتی نجات براساس هماهنگی با هلال احمر یمن و همچنین فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی صورت پذیرفته است بنابراین به هیچ عنوان گفته‌ها و اظهارنظرهای گروه ائتلاف هیچ پایه و اساسی ندارد.


به گزارش تسنیم، کشتی نجات حامل دوهزار و 500 تن کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای مردم مظلوم و نیازمند یمن دو روز پیش از بندرعباس به‌سمت کشور یمن حرکت کرده است.

 

پنتاگون: کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد
مقامات دفاعی آمریکایی با وجود اذعان به صحت مواضع مقامات ایرانی در مورد کشتی امدادی اعزام‌شده به یمن، می‌گویند این کشتی نباید در یمن پهلو بگیرد.

 

به گزارش فارس، واشنگتن روز سه‌شنبه به امدادی بود ماهیت سفر کشتی ایرانی به یمن اذعان کرد. یک مقام دفاعی آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که اطلاعاتی که آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد نشان می‌دهد که کشتی ایرانی که راهی یمن شده، حامل هیچ سلاحی نیست.

 

وی با این حال، از گزارش‌های منتشر شده در خصوص اسکورت این کشتی توسط کشتی‌های جنگی ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

 

پیش از این هم «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته بود اسکورت این کشتی، «کاملا غیرضروری است.» این در حالی است که تهران اعلام کرده کشتی‌های جنگی با هدف تأمین امنیت کشتی امدادی ایرانی، آن را اسکورت می‌کنند.

 

پیش از این جنگنده‌های سعودی یک فروند هواپیمای ایرانی را که حامل کمک‌های امدادی برای مردم یمن بود، تهدید به حمله کردند، اما پس از بی‌توجهی خلبان به تهدیدات، باند فرودگاه صعده را بمباران کرده و از انتقال کمک‌ها جلوگیری کرده‌اند. وارن روز سه‌شنبه همچنین گفته بود کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد و باید در جیبوتی توقف کرده و محموله‌اش را به سازمان ملل تحویل دهد.

 

در جریان یک ماه و نیمی که از حملات ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان به یمن می‌گذرد، بیش از ۱۲۰۰ یمنی کشته و ده‌ها هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند. با این حال عربستان تاکنون از انتقال کمک‌های امدادی خارجی به این کشور ممانعت کرده است.








آخرین اخبار آخرین اخبار