Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی:

فلسفه عید غدیرخم به نسل جوان تبیین شود


خطیب نماز عید غدیر در یزد گفت: فلسفه عید غدیرخم به نسل جوان تبیین شود.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزدرسا، صبح امروز نماز عید سعید غدیرخم در مسجد امیرچخماق یزد به امامت آیت‌الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی برگزار شد.

خطیب نماز عید غدیر در یزد با تاکید بر لزوم تبیین فلسفه عید غدیرخم بیان کرد: در این روز که به امیرالمومنین، حضرت علی (ع) تعلق دارد، لازم است فلسفه ولایت تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید گسترش فرهنگ علوی و آشنا نمودن نسل جوان با دستورات ائمه اطهار (ع) تلاش کنیم، افزود: مولا علی (ع) در زمانه خود مظلوم بودند و به‌گونه‌ای که با چاه درد دل می‌کردند و اکنون وظیفه ماست که از غربت دستورات ایشان در بین نسل جوان و دیگر اقشار جامعه جلوگیری کنیم.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی اذعان کرد: با توجه به اینکه ائمه اطهار (ع)عنایت ویژه‌ای به مسئله غدیر و این عید بزرگ الهی داشتند، بر همه ما تکلیف است که این عید را با شکوه هرچه تمام گرامی بداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنت برگزاری نماز عیدغدیر برای اولین بار در استان یزد توسط آیت الله محمدحسن احمدی فقیه، یادآور شد: بعد از فوت ایشان همچنان این مراسم بعد از پیاده‌روی سادات از امامزاده جعفر (ع) در مسجد امیرچخماق برگزار می شود.

احمدی فقیه ادامه داد: با توجه به اینکه در روایات داریم که نماز عیدغدیر باید در مسجد معبر اصلی شهر و به صورت باشکوه و همراه با مراسم خاص برگزار شود، بنابراین مسجد امیرچخماق در ابتدای امر انتخاب شد و این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل به فضل خدا برگزار می شود.

وی، صله رحم و احترام به سادات را از مواردی دانست که مورد تاکید همه علما و از دستورات دین اسلام است بنابراین بر همه ما واجب است در این روز ضمن دیدار با والدین به ویژه سادات، نسبت به تعظیم شعائر اسلامی اقدام کنیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار