Navigation Navigation

محتوا محتوا

در رسانه ها منتشر شد

فیلم/ ویدیوی دلخراش از حادثۀ منا در عید قربان +اسامی قربانیان و مجروحان ایرانی


بی‌تدبیری دولت سعودی در ادارۀ امور حج و کشته شدن بیش از 300 تن از حجاج بیت الله الحرام از ملیت های مختلف، تلخ‌ترین عید قربان در سال‌های اخیر را برای مسلمانان جهان رقم زد.

به گزارش یزدامــــروز، بی‌تدبیری دولت سعودی در ادارۀ امور حج و کشته شدن بیش از 300 تن از حجاج بیت الله الحرام از ملیت های مختلف، تلخ‌ترین عید قربان در سال‌های اخیر را برای مسلمانان جهان رقم زد.
بنا بر گزارش های واصله از منا، این حادثه تلخ در خیابان 204 منا و هنگام حرکت خیل عظیمی از حجاج به سوی جمرات رخ داد؛ در حالی که رمی جمرات به صورت عادی در حال انجام بود. بستن این خیابان توسط نیروهای امنیتی باعث افزایش شمار حجاج و تراکم بیش از حد شد که در نتیجه بر اثر گرما، فشار و هجوم بیش از حد، عدۀ زیادی دچار خفگی شدند، یا زیر پا افتادند و جان دادند.
با توجه به وجود خیابان های متعدد در منطقه منا که به پل های چند طبقه جمرات منتهی می شود، ورود بیش از حد حجاج به یک خیابان مشخص و وقوع چنین حادثه ای، به خوبی نشان می دهد که مأموران پرشمار امنیتی که در مشاعر حضور چشمگیر دارند؛ و نیز مقامات مافوق آنان به هیچ وجه تصور صحیح و درستی از نحوۀ حرکت حجاج به سوی جمرات نداشته و به تعبیری، آنان را به حال خود رها کرده اند.

براساس اعلام سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، تاکنون فوت 41 نفر از حجاج ایرانی در حادثه امروز منا تأیید شده است؛ همچنین بیش از 60 نفر نیز دچار جراحت‌هایی شده‌اند.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، تعداد قربانیان ایران این حادثه به 43 نفر رسیده است.

اسامی قربانیان این حادثه به شرح ذیل است:

عباسعلی شکری، فرامرز غلامی، احمد اسماعیلی چاوند، ابراهیم کریم‌پور، غلامرضا غلامی، علی‌محمد یحیی‌پور، محمد خندان، عبدالله بیگلری، محمدسعید دانش‌طلب، عبدالله براهویی، قیصرعلی حیدری،  سیدمرتضی رئیس‌زاده، عبدالستار ممکن روز، اسماعیل جعفری، غلامرضا طاهری، شکرالله خشکرویی، حسین جوانی، احمد ابراهیم‌زاده، عبدالصمد جمشیدنژاد، حمید جوکار، آقامحمد کرشت، محسن غلامی، غلام‌عباس قادری،‌ احمد لطفی، علی‌اکبر فغانی، محمدعلی خلخالی، احمد کفاش، محمدحسین رمضانی‌کیا، عبدالستار رحمان‌سوری، رجبعلی جمعه‌اربانی، احمد غلامی، محمدظاهر ماروسی،‌ منصور غضنفری، فرهاد پیرزاده، علی رجبی محمدآباد، فراهم نوران، حسین فرجی، محمدابراهیم احمد‌آبادی، احمد عباسی، مصطفی موسوی، محمد چوبدار، غلامعلی شاهین، هوشنگ کردکار.

منبع: العالم
 


Loading the player...



آخرین اخبار آخرین اخبار