Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کانون مداحان استان یزد درمصاحبه اختصاصی با یزد امـروز(بخش پایانی)

قاطعیت کانون مداحان در برخورد با مداحان متخلف/ مردم قبل از ثبت نام در کلاس مداحی، از کانون مداحان استعلام بگیرند


رئیس کانون مداحان استان یزدگفت: خانواده ها ابتدا ازعلاقه و استعداد فرزند خود مطمئن شده و سپس فرزندان را در کلاس های مورد تائید کانون ثبت نام نمایند چرا که نمی توان تنها به صرف داشتن نام کلاس مداحی به آن ها اعتماد کرد و ضروری است قبل از ثبت نام دراین گونه کلاس ها، از کانون مداحان استعلام گرفته شود.

یزد امــــروز؛ با برگزاری انتخابات سومین دوره کانون مداحان استان یزد محمد حسین آبیاری با حداکثر آراء به عنوان رئیس کانون مداحان استان یزد انتخاب شد. برهمین اساس به سراغ وی رفته  تا از چند وچون وضعیت مداحی استان و برنامه های آینده اش جویا شویم.

 

بخش اول این مصاحبه چند روز قبل منتشر شد و اینک بخش پایانی آن را بخوانید؛
 

اصولا کانون مداحان از قدرت اجرایی لازم برای مقابله با آسیب های مداحی و مداحان خاطی برخوردار هست یا خیر؟


پشتوانه کانون مداحان حضرت آقا هستند بنابراین کانون قدرت برخورد با هر مداح خاطی را دارد کما اینکه در سال های اخیر به  واسطه طرح شکایت ازبرخی مداحان و محرز شدن جرم پس از بررسی های فراوان بسته به نوع جرم ، اقدامات قاطعی از تذکرلسانی تا ممنوع المنبرشدن صورت گرفته ودراین زمینه با هیچکس تعارف نداریم اما نکته قابل  توجه این است که اگر موضوع شکایت  موارد خاص نباشد،ابتدا برای حل موضوع گفتگو و مسالمت و اگر نتیجه ای حاصل نشود ارجاع به مراجع قضایی و منع منبر صورت می گیرد.

 

کانون در زمینه حمایت از بانوان مداح چه برنامه هایی را در نظر گرفته است؟

الحمدالله در زمینه بانوان دغدغه ها کمتر است چراکه سرکار خانم رفیعی با همت مضاعفی که با کمک همکارانشان صورت داده اند در زمینه جذب، آموزش ونظارت بر عملکرد بانوان مداح موفقیت های زیادی کسب کرده اند که البته همت و دلسوزی خود بانوان مداح استان نیز بی تاثیر نبوده است.

 


اخیرا در جای جای شهر تبلیغات برگزاری کلاس های مداحی مشاهده می شود که بعضا اساتید آن صاحب نام و نشانی در این رشته نیستند در زمینه  نظارت بر این کلاس ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟


امروزه مداحی  به علت علاقه مردم به خاندان نبوت و شهرت و اعتباری که در جامعه دارد طرفداران زیادی داشته و برخی خانواده ها برای رسیدن به این مهم، فرزندان خود را به کلاس های مداحی می فرستند کما اینکه باید ابتدا ازعلاقه و استعداد فرزند خود مطمئن شده و سپس فرزندان را در کلاس های مورد تائید کانون ثبت نام نمایند چرا که نمی توان تنها به صرف داشتن نام کلاس مداحی به آن ها اعتماد کرد و ضروری است  قبل از ثبت نام دراین گونه  کلاس ها، از کانون مداحان استعلام گرفته شود و مادحین عزیزی که قصد برگزاری چنین کلاس هایی دارند باید در دوره های آموزش مدرس کانون شرکت کرده و مجوز دریافت کنند.

 


لطفا بفرمایید منابع مالی کانون از کجا تامین می شود و جنابعالی از بابت ریاست آن چقدرحقوق می گیرید؟

حقوق پرداخت کردم اما یک ریال دریافت نکردم، حتی 3 سال پیش سه میلیون تومان از جیب دادم وهنوز این مبلغ برگردانده نشده است. جالب است بدانید  کانون برای پوشش هزینه های خود تقریبا هیچ بودجه ای ندارد چه برسد به اینکه  بخواهد حقوق پرداخت کند . انسان در تحیر می ماند که چگونه برای یک ورزش میلیاردها تومان هزینه می شود اما برای کارهای فرهنگی ؟ که نتیجه آن منجر به  بروز ناهنجاری های اجتماعی نظیر فقر فرهنگی ،بد حجابی، طلاق، عدم پایبندی به اخلاق و موارد متعدد دیگر در جامعه می شود.


 مردم از چه طریقی می توانند با کانون در ارتباط باشند؟

مردم عزیز استان می توانند به صورت حضوری در روزهای زوج از ساعت 9 تا 12به دفتر کانون  مداحان استان یزد واقع در بلوار شهید پاکنژاد طبقه اول سازمان تبلیغات اسلامی استان، مراجعه و یا از طریق شماره تلفن «37257337» و آدرس الکترونیکی« www. Madahanyazd.ir »به صورت غیر حضوری با کانون در ارتباط باشند و نقطه نظرات ،پیشنهادات ، انتقادات و حتی شکایات خود را مطرح کنند.

 

و اما سخن آخر؟ ازهمه مسئولین استان به ویژه مسئولین سازمان تبلیغات استان یزد، بردران وخواهران مادح اهل بیت به ویژه مادحین تاثیرگذاروچهره استان کمال تشکر و قدردانی داشته ، درخواست دارم که با تعامل سازنده ، کانون را که به تک تک این عزیزان تعلق دارد در دستیابی به اهداف یاری کرده و از مردم و خیرین نیک اندیش استان می خواهم که  این تشکل غیر دولتی را از نظر مالی مورد حمایت قرارداداه  تا هم باقیات و صالحاتی برای خود به جای گذاشته و هم به رشد معنوی و فکری استان خود کمکی کرده باشند.

برای دارالعباده عیب است که در آن بدحجابی، طلاق، نزاع، کلاهبرداری و آسیب هایی از این دست وجود داشته باشد چرا که یزد درروزگاران نه چندان دور به شهر مردمان درست کردار و نیک اندیش و امانت دار شهره و زبانزد بوده است .

ازهمه کسانی که دست خیری به سمت آنان دراز شده تا باری از دوششان برشته شود عاجزانه تقاضا دارم با رفتارهای نسنجیده و جواب دادن نا ثواب به کارنیک ، مسیر خیرخواهی و مهرورزی را تحت الشعاع قرارندهند و ازهمه دستگاه های فرهنگی  دغدغه داراستان تمنا دارم تا با تعامل و همدلی بیشتر، گامی بزرگ در راستای پاسداشت ارزش ها یزد بردارند. 






آخرین اخبار آخرین اخبار