Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

قدرت و سرعت انتقال کرونا نسبت به گذشته بیشتر شده است


ابراهیم سلمانی گفت: ویروس کرونا نسبت به قبل ضعیف تر نشده و حتی قدرت همه گیری، انتقال و سرعت آن بیشتر شده است و مردم باید حتی الامکان در منازل خود بمانند.

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛ از افزایش سه برابری تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان ها خبر داد و گفت: به نظر می رسد به دلیل بازگشایی اصناف و مسافرت ها در ایام تعطیلات خردادماه شاهد این حجم از افزایش شمار بیماران هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: متاسفانه مردم پس از پشت سرگذاشتن اسفند، فروردین و اردیبهشت فکر کردند کرونا پایان یافته و نسبت به رعایت  مسائل بهداشتی جدیت کمتری به خرج دادند که شاهد موج مسافرت ها و حضور در تفرجگاه ها بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله بهداشتی بودیم و تبعات آن رفتارها، امروز گریبانگیر مردم استان شده است.

سلمانی راه کنترل و عدم ابتلاء به بیماری کوئید 19 را پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و ابراز داشت: مردم عزیز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک شانس ابتلای خود را کاهش خواهند داد.

وی تصریح کرد: هرچند کادر درمان ما در برابر این ویروس مجهز تر و مجرب تر شده است و تعداد مرگ و میرها کاهش یافته و درصد بیماران بدحال نسبت به کل بیماران سهم پایین تری دارد اما باید در نظر داشت ویروس کرونا نسبت به قبل ضعیف تر نشده و حتی قدرت همه گیری، انتقال و سرعت آن بیشتر شده است و مردم باید حتی الامکان در منازل خود بمانند.

سلمانی اذعان داشت: از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در صورت نیاز به حضور در اماکن پرتردد حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند تا انشالله بتوانیم شاهد ریشه کن شدن این ویروس و بازگشت به شرایط عادی زندگی باشیم.

انتهای پیام/ح

 





آخرین اخبار آخرین اخبار