Navigation Navigation

محتوا محتوا


ماماها و مشکلاتی که به جای رفع، هر سال تکرار می‌شوند


کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی یزد نداشتن بیمه را عمده مشکل ماماها در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر محیط کار برای نیروهای فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مامایی فراهم نیست.

به گزارش یزدامروز؛ «فاطمه قاسمی» کارشناس مامایی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن تبریک روز جهانی ماما خاطرنشان کرد: شعار سال 2018 سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی ماما؛ «ماما پیشرو در ارائه مراقبت باکیفیت» است و امیدواریم ماماهای کشورمان امروز با بروزرسانی علمشان بیشتر از گذشته در راستای ارتقاء سلامت مادر و کودک تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حدود 600 ماما در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد فعال هستند، گفت: 16 مرکز درمانی خصوصی و دولتی در استان یزد داریم که ماماها در بخش‌های مختلف زنان، زایمان و نوزادان خدمت می‌کنند.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به اینکه از تعداد ماماهای باسابقه به دلیل بازنشست شدن، کاسته شده است با کمبود نیروی مامای باسابقه در برخی مراکز درمانی استان یزد مواجه هستیم.

این مقام مسئول نداشتن بیمه را عمده مشکل ماماها در سطح کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر محیط کار برای نیروهای فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مامایی فراهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز درمانی دولتی ازدحام مادران برای زایمان طبیعی را در این مراکز داریم.

قاسمی افزود: در شهر یزد تنها در 2 مرکز دولتی شهید صدوقی و افشار زایمان طبیعی انجام می‌گیرد؛ البته برنامه انجام زایمان طبیعی در بیمارستان شهید رهنمون را هم در دستور کار داریم ولی در کل با کمبود مرکز دولتی زایمان طبیعی در یزد مواجهیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار