Navigation Navigation

محتوا محتوا

در واکنش به برنامه‌های ماه رمضان امسال سیما؛

ماه مهربانی و اشکالاتی که انتظار می‌رود امسال شاهد آن نباشیم


بنده به‌ شخصه این انتقاد را قبول دارم چراکه فرد نیازمند باید به‌گونه‌ای معرفی شود که کرامات انسانی وی حفظ شود و در جلسات متعدد براین مسئله تأکید شده و موردبررسی قرارگرفته است.

یزدامروز؛ ماه مهربانی یکی از برنامه‌های صدا و سیما مرکز یزد بود که در ماه رمضان سال گذشته برگزار شد. این برنامه که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده بود، با انتقادهای قابل توجهی نیز همراه بود. اصلی‌ترین انتقاد به این برنامه، پخش تصاویر بدون پوشش نیازمندان جامعه و زندانیان نیازمند بود که به نوعی کرامت آن‌ها را خدشه‌دار می‌کرد. این در حالی است که استفاده تبلیغاتی بیش از حد از افراد حقیقی و حقوقی که به عنوان خیر معرفی می‌شدند، انتقاد دیگر از این برنامه بود.

احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با پذیرش این انتقادات ضمن بیان اینکه این افراد با رضایت  خود در این برنامه حاضرشده و خود این مسئله را پذیرا هستند، گفته بود: بنده به‌ شخصه این انتقاد را قبول دارم چراکه فرد نیازمند باید به‌گونه‌ای معرفی شود که کرامات انسانی وی حفظ شود و در جلسات متعدد براین مسئله تأکید شده و موردبررسی قرارگرفته است بنابراین سعی شده به‌مرور پخش تصاویر افراد کمتر شده  و در حال حاضر به‌گونه‌ای فیلم‌برداری می‌شود که چهره افراد مشخص نباشد.

وی همچنین گفته بود: من به‌عنوان مسئول صداوسیمای مرکز یزد از مطرح کنندگان این انتقاد منتقدان تشکر می‌کنم چراکه این موضوع سبب شد تا ما به‌صورت جدی‌تری و حساس‌تر به این ایراد فکر کنیم. البته ضمن احترامی که برای منتقدان قائل هستم باید بگویم برخی به دلیل مشکلاتی که پایک شخص داشتند با طرح این انتقاد قصد فشار آوردن به صداوسیما برای تعطیلی این برنامه را داشتند.

پهلوانیان آزادی 11 نفراز زندانیان نیازمند و جمع‌آوری بیش از40 میلیارد ریال کمک‌های مردمی را از دستاورد وآثار و برکات این برنامه دانسته و گفته بود: شاید این برنامه نقاط ضعفی نیز داشته اما جذب این حجم از کمک‌های مردمی در استان بی‌سابقه بوده است.

برنامه ماه مهربانی امسال نیز مهمان خانه‌های مردم یزد خواهد بود. بر اساس اعلام روابط عمومی صداوسيماي مركز يزد، «ماه مهربانی» با مشارکت ستاد دیه استان و اداره کل زندان‌های استان و شرکت تعاونی پیشگامان یزد به منظور آزادی زندانیان در بند و اشاعه فرهنگ گذشت و ایثار و کمک به نیازمندان در لحظات افطار ماه مبارك از ساعت 19 الي 20 ميهمان خانه‌هاي مردم است.

امید می‌رود با توجه به انتقادهایی که به نحوه برگزاری این برنامه در رمضان سال گذشته وجود داشت و همچنین با توجه به پذیرش این انتقادها توسط مدیریت صدا و سیمای مرکز استان، امسال شاهد مسائل و نقص‌های گذشته نباشیم و این برنامه که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود با رفع مشکلات گذشته و با رعایت ملاحظاتی که لازمه حفط کرامت انسانی مهمانان است، به روی آنتن برود و رضایت بیش از پیش مخاطبان را به همراه داشته باشد. 






آخرین اخبار آخرین اخبار