Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدير كل تعزيرات حكومتي استان یزد:

متخلفان بازار يزد از ابتداي سال بیش از 27 ميليارد ريال جریمه شدند


مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با اشاره به بررسي و رسيدگي به دو هزار و890 پرونده تخلف از ابتداي سال تاكنون، گفت: متخلفان اين پرونده‌ها از سوي تعزيرات حكومتي علاوه بر ساير محكوميت‌هاي قانوني، بالغ بر 27 میلیارد ريال جریمه نقدی شده‌اند.

به گزارش یزدامروز، «غلامرضا سالاری» با اشاره به عمده وظايف تعزیرات حکومتی، گفت: تعزيرات حكومتي به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیر دولتی اعم از حوزه‌هاي بهداشت، درمان و دارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌‌کند .

وي خاطرنشان كرد: مجازات‌های این سازمان نيز عمدتاً در قالب جزای نقدی، قطع سهمیه، ضبط کالا، نصب پارچه اعلام تخلف و تعطیلی واحد به متخلفان ابلاغ مي‌شود.

سالاري در ادامه به آمار پرونده‌هاي وارده تعزيرات حكومتي استان در سه ماهه نخست سالجاري اشاره كرد و گفت: از ابتداي امسال تاكنون دو هزار و 890 پرونده به تعزیرات استان وارد شده كه دو هزار و 57 پرونده در مورد تخلفات  صنفی، 597 پرونده نيز مرتبط با تخلفات بهداشت، پزشکی و دارویی و بوده و 236 پرونده هم در حوزه تخلفات قاچاق كالا مورد رسيدگي قرار گرفته است.

اين مقام مسئول میزان جریمه‌های پرونده‌هاي رسيدگي شده در تعزيرات حكومتي استان از ابتداي امسال را بیش از 27 میلیارد ريال بيان كرد. 

وی در مورد بیشترین و پرتکرارترین تخلفات ارجاع شده به تعزيرات حكومتي استان نيز گفت: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه اصناف و عمده‌ترين و پرتکرارترین تخلفات در اين حوزه نيز ناشي از عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور بوده است .

سالاري راجع به تخلفات مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز بيان كرد: بیشترین تخلفات مربوط به عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی و نيز عدم رعایت مقررات بهداشت محیط بوده است .

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در پايان نيز در رابطه با اقدامات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان نيز گفت: در این ماه طرحی با عنوان ضیافت اجرايي شد که براساس آن نظارت وي‍ژه بر اغذیه‌فروشي‌ها و رستوران‌ها صورت گرفت كه در اين رابطه تخلفات گران فروشی و عدم درج قیمت در قالب 510 پرونده مورد بررسی و پیگیری ويژه قرار گرفت.

ایسنا

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار