محتوا
مجموعههای فرهنگی و رسانهای در تبیین شعار سال وظیفهای مهم دارند
احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در گفتگو با خبرنگار یزدامروز با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید» گفت: روشن است که طی سالهای اخیر مسئله اول کشور، مسئله اقتصاد است و رهبر معظم انقلاب سالیانی است که نامگذاری که برای سالها دارند بر اساس سیاستهای کلان و راهبردهای جدی نظام و کشور در حوزه اقتصاد صورت میگیرد که در یک چارچوب کلی آن هم به نام اقتصاد مقاومتی و یا ستاد متکی به ظرفیتهای داخل و البته متعامل و در ارتباط با خارج از کشور رخ میدهد.
وی افزود: در سالهای گوناگون بخشها و جنبههای مختلف این سیاست مدنظر بوده و به نام سال نامگذاری شده است و با توجه به تحرکی که در سال گذشته در زمینه تولید داخلی اتفاق افتاد -که از ضرورتهای کشور ما در شرایط کنونی است- امسال به نام جهش تولید یعنی حرکت بالنده و حرکت پرشتاب و رو به رشد در حوزه تولید داخلی نامگذاری شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین عرصههایی که در این نامگذاریها باید مدنظر باشد شرح وظایف و کارکردهای نهادها و سازمانهای فرهنگی، هنری و رسانهای است؛ مثل تولیدات آثار هنری و تولیدات رسانهای، عملکردی که صدا و سیما باید داشته باشد، عملکردی که دیگر نهادهای فرهنگساز مانند آمورزش و پرورش، دانشگاه، نهاد حوزه و روحانیت و امثالهم باید مدنظر داشته باشند.
پهلوانیان خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در حوزه ارزش کار و ارزش تولید، آموزش شیوههای کارآفرینی و معرفی استارتآپهای مبتنی بر هایتک، آسیبشناسی مشکلات مسیر تجارت از تولید تا توزیع به ویژه صادرات و پیگیری رفع آن از طریق مسولان از جمله اقداماتی است که اصحاب فرهنگ و رسانه میتوانند جهت تحقق شعار سال انجام دهند.
وی اضافه کرد: فرهنگسازی جهت استفاده از کالای داخلی به عنوان یک ارزش و افتخار و پرهیز از مصرف کالای خارجی به ویژه قاچاق به عنوان یک ناهنجاری ضداخلاق و همچنین تعریف الگوهای صنعتی و اقتصادی برای جامعه به ویژه جوانان از میان کارآفرینان برتر، صاحبان صنایع دانش بنیان، تاجران و صادرکنندگان موفق و امثالهم نیز از دیگر اقدامات قابل توجه است که اهالی هنر و رسانه میتوانند جهت تحقق «جهش تولید» انجام دهند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد عنوان کرد: شناسایی و معرفی تجربههای موفق در کشورهای مشابه در حال توسعه یا پیشرفته و ایجاد وحدت و همدلی عمومی در جهت تحقق شعار سال به عنوان یک هنجار عمومی و هدف مشترک برای برونرفت از شرایط اقتصادی فعلی نیز باید در دستور کار اصحاب فرهنگ و رسانه باشد.
انتهای پیام/
Related Assets:
- تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست
- تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست
- تحقق جهش تولید، عزم راسخ سه قوه را میطلبد
- کشور ظرفیت مقابله با چالشها را در هر سطحی دارد/ آمریکا خبیثترین دشمن ملت ایران است/ همه به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنند
- خشکیدن ریشه تولید با رفتار نادرست بانکها
- سال جدید سال فرصتهاست، نه تهدیدها/ کانال مالی که اروپا مطرح کرده یک شوخی است