Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد:

مراسم سالروز وفات امامزاده جعفر (ع) یزدامشب برگزار می شود/شرایط خادمی در امامزاده جعفر(ع) یزد


مدیر آستان امامزاده جعفر (ع) یزد از برگزاری مراسم سالروز وفات امامزاده جعفر (ع) یزد خبر داد و گفت: این مراسم امشب در آستان مقدس آن حضرت همراه با سخنرانی، مداحی، همخوانی، تشییع‌جنازه نمادین امامزاده و عزاداری هئیات عزاداری برگزار خواهد شد.

مسئول آستان امامزاده جعفر (ع) یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ از برگزاری مراسم سالروز وفات امامزاده جعفر (ع) یزد خبر داد و گفت: این مراسم امشب در آستان مقدس آن حضرت همراه با سخنرانی، مداحی، همخوانی، تشییع‌جنازه نمادین امامزاده و عزاداری هئیات عزاداری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن آیت‌اللهی با اعلام این مطلب که بیشترین حجم برنامه‌های فرهنگی در یزد در این امامزاده صورت می‌گیرد ابراز داشت: خوشبختانه بیشتر مخاطبین ما در برنامه‌های مختلف فرهنگی را جوانان تشکیل می‌دهند

آیت‌اللهی؛ برخورداری آستان این امامزاده از کتابخانه و موزه را از امتیازات ویژه آن برشمرد و گفت: کتابخانه این مجموعه از دو بخش کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و کتابخانه عمومی تشکیل‌ شده که درمجموع در حدود 20 هزار جلد کتاب در آن وجود داشته و 1500 نفر نیز در آن عضویت دارند.

وی در ادامه بابیان این مطلب که موزه‌ها یکی از بخش‌های جذب گردشگر به شمار می‌روند اذعان داشت: آستان امامزاده جعفر (ع) در این زمینه از پتانسیل بالایی برخوردار است و موزه‌های هفت‌گانه این آستان شامل موزه سکه، کبریت، عکس، انگشتر، کتب خطی و کتب چاپ سنگی می‌توانند گردشگران زیادی را برای بازدید به خود جذب کنند

مسئول آستان امامزاده جعفر (ع) افزود: 1500 عنوان کتاب خطی و چاپ سنگی در این موزه وجود داردکه 600 عنوان آن به‌صورت کتب خطی است و در کنار این کتب یک هزار سند قدیمی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت این موزه نسبت به موزه‌های دیگر این است که علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی به متون این کتاب‌ها دسترسی داشته و آنان را مطالعه کنند.

آیت الهی؛ با اشاره به همکاری 70 خادم افتخاری با این آستان اظهار داشت: علاقه‌مندان به خادمی این آستان می‌توانند با مراجعه به دفتر امامزاده و تکمیل فرم درخواست پس از تائید مراجع ذیصلاح به‌افتخار خادمی این امامزاده واجب‌التعظیم نائل شوند.

مسئول آستان امامزاده جعفر (ع) چاپ دو جلد کتاب با عنوان «چشمه‌ای درکویر» و «بارگاه آفتاب»، توزیع 13 هزار بروشور در خصوص زندگی‌نامه امامزاده جعفر (ع)، راه‌اندازی انجمن نیکوکاری امام‌زاده باهدف دستگیری از بیماران صعب الا علاج و برگزاری مجالس دینی و مذهبی را از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی این آستان برشمرد.

گفتنی است ابوجعفرمحمد (ع) معروف به امامزاده جعفر (ع) در ششم محرم 424 هجری قمری یعنی در حدود یک هزار و 19 سال قبل در یزد وفات یافت و در مکان فعلی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار