Navigation Navigation

محتوا محتوا

ابراز پشیمانی سلبریتی‌ها و اوضاع اقتصادی کشور؛

مردم هم پشیمانند!


شرایط برای مردم عادی هم به گونه‌ای پیش می‌رود که بعید به نظر می‌رسد آن ها که 29 اردیبهشت ماه نام حسن روحانی را بر روی برگه‌ی رأی نوشتند همچنان بر همان عقیده باشند.

به گزارش یزدامروز، بر کسی پوشیده نیست که حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، کار راحتی نداشت و در نهایت توسل وی و حامیانش به رفتارها و اقدامات غیراخلاقی و حتی تخلفات متعدد در انتخابات، موجب پیروزی او شد. اما امروز و با گذشت تنها 6 ماه از زمان برگزاری انتخابات، هر چه زمان می‌گذرد واقعیت‌هایی که منتقدان دولت در زمان انتخابات گوشزد می‌کردند و به استناد آن معتقد بودند روحانی نمی‌تواند رئیس‌جمهوری در شأن ملت ایران باشد، بیشتر خودنمایی می‌کند.

حامیان روحانی زمان انتخابات از اینکه به عقب برنمی‌گردیم و «با روحانی تا 1400» گفتند اما شرایط اقتصادی کشور و تصمیم‌های عجیب دولت شرایطی را به وجود آورده که منتقدان دولت با هشتگ کنایی «با روحانی تا 1500» به این شعار انتقاد می‌کنند و حامیان دولت نیز در شرایطی که هنوز سه سال ونیم تا 1400 باقی مانده ابراز پیشیمانی کرده‌اند و «از خدا می‌خواهند که زودتر 1400 را برساند».

البته پشیمانی از سوی جریانی که در سال 92 فردی چون محمدرضا عارف که معاول اول دولت اصلاحات بود را مجبور به کناره‌گیری از انتخابات به نفع روحانی کرد و در سال 96 نیز برای پیروزی روحانی دست به هر اقدام مشروع و غیرمشروعی که برایش ممکن بود زد یقینا هزینه‌های زیادی به همراه دارد و چیزی نیست که به راحتی قابل جبران باشد.

اگرچه حامیان هنری و ورزشی حسن روحانی بخاطر مسائلی چون چند برابر شدن عوارض خروج از کشور از او دلگیر شده‌اند و بعد از شش ماه از آن حمایت‌های آتشین از او ابراز پشیمانی کرده‌اند؛ اما عموم مردم با مسائل جدی‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند و شرایط اقتصادی و گرانی و بیکاری معضلاتی است که آن‌ها با آن مواجه هستند.

سلبریتی‌ها بخاطر مسائل سیاسی و شخصی از رأی به روحانی پشیمان هستند و موقعیت متفاوتی که در آن قرار دارند، موجب شده تا بتوانند آشکارا این پشیمانی را ابراز کنند. اما شرایط برای مردم عادی هم به گونه‌ای پیش می‌رود که بعید به نظر می‌رسد آن ها که 29 اردیبهشت ماه نام حسن روحانی را بر روی برگه‌ی رأی نوشتند همچنان بر همان عقیده باشند. هرچند آن‌ها به مانند سلبریتی‌ها از پر و پا گاندای رسانه‌ای برخوردار نیستند تا صدای‌شان با این حجم شنیده شود.

حسن روحانی حال در شرایطی قرار گرفته که سلبریتی‌ها و روشنفکرنمایان بخاطر دغدغه‌های خاص خودشان دیگر امیدی به او ندارند و عموم مردم نیز بخاطر ناکارآمدی دولت و مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجهه هستند، از دولت روی‌گردان شده‌اند. در این شرایط البته اصلاح‌طلبان هرچند می‌دانند چسبندگی به دولت روحانی نمی‌تواند فرجام خوشی برایشان داشته باشد اما این را هم می‌دانند که آن‌ها بخاطر تندروهای گذشته و انزوای حاصل از آن تندروی‌ها، چاره‌ای جز حمایت از حسن روحانی ندارند. همین موضوع است که موجب می‌شود تا رئیس دولت اصلاحات تمام قد از دولت روحانی حمایت کند و پشیمانی‌ها را دسیسه بخواند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار