Navigation Navigation

محتوا محتوا

سردار صفوی:

مسئولان با کسب اطلاعات صحیح، رفاه و آسایش مردم را تامین کنند/برای عبور از پیچ تاریخی باید به درون متکی بود


مشاور عالی مقام معظم رهبری در یادواره شهدای اطلاعات گفت:به فرموده رهبری ما امروز در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم و باید برای فراهم آوردن رفاه و آسایش به قدرت درون تکیه کنیم و از خارجی ها امیدی نیست.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزدرسا؛ سردار سرلشکررحیم صفوی  مشاورعالی مقام معظم رهبری در یادواره شهدای اطلاعات و عملیات قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به فضیلت شهید و شهادت گفت: بسیاری از جوانان پاک و شجاع از همین مکان به جبهه ها رفتند و افتخار آفریدند.

سردار صفوی مقام شهادت را یک حاکمیت درون انسانی دانست و گفت: شهیدان چیزی را دیدند که ما ندیدیم و درهای رحمتی به سوی آنان باز شد که به روی ما بسته مانده است.

وی شهدا را مستجاب الدعوه خواند واظهارداشت: شهدای در دنیای مادی امروز بسیاری از گره ها را باز می کنند و هیچ کس به اندازه آنان بر مردم و مسولان حق نداشته و هر کس در ایران تنفس می کند مدیون شهداست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بدون تردید حرکت شهدای دفاع مقدس و شهدای اطلاعات در راستای عاشورای حسینی بوده وازکربلای حسین بن علی(ع) معنا و مفهوم میابد ابرازداشت: خون شهیدان امروز هم آزادی بخش است و پیروزی های حلب و عراق مرهون خون شهدای مداقع حرم و فرماندهی هوشمندانه امام خامنه ای است.

صفوی حماسه 20 میلیونی اربعین  را بشارت دهنده و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و اظهار داشت: این همایش عظیم مرهون فداکاری ها و جان فشانی های شهدا و به ویژه شهدای اطلاعات است.

وی با اشاره به حماسه آفرینی شهدای این قرارگاه گفت: اگر نبود فداکاری بچه های تیپ 18 الغدیر در نوک کانال ماهی گیری آزادسازی های خاک میهن اتفاق نمی افتاد. بنابراین فرماندهان جنگ با اطلاعات دقیق بچه های عملیات بود که می توانستند تصمیمانت درست را در صحنه جنگ بگیرند و به تعبیری شهدای عملیت ها بازوی توانمند فرماندهان جنگ بودند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: باید از اتفاقات پیرامون خود اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم و امروز تغییرات پرشتاب فناوری در زندگی بشر تاثیر گذار بوده و اطلاعات لحظه ای شده است.

صفوی افزود: قدرت آمریکایی ها تضعیف شده و دنیا در حال حرکت به سوی چند قطبی شدن است و ما امیدواریم در عصر جدید یکی از قدرت ها قدرت حهان اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی هم فرصات و هم تهدید است گفت: به فرموده رهبری ما امروز در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم و باید برای فراهم آوردن رفاه و آسایش به قدرت درون تکیه کنیم و از خارجی ها امیدی نیست.

صفوی خاطر نشان کرد: امروز دانش نقش موثری در موفقیت عملیات ها دارد و تصمیم صحیح نیازمند فرایذ پیچیده ای به نام عنصر اطلاعات است واطلاعات فقط در بخش های نظامی نبوده بلکه در همه زمینه هاست و می تواند پیروزی و شکست کشور را رقم بزند.

وی با انتقاد از مدیریت مسئولان گفت: امروز به علت عدم مدیرت بحران توسط مسولان با یک بارش برف برق و گاز یک استان قطع می شود بنابراین باید با کسب اطلاعات در زمینه های مختلف از جمله حوزه اقتصاد و بحران در مواقع بحرانی تصمیمات درستی بگیریم.

صفوی با اشاره به نقش تعیین کننده شهدای اطلاعات در دفاع مقدس گفت: امروز نوبت مسئولان است که در موضوعات امنیت ملی سیاسی فرهنگی و اقتصادی تصمیمات صحیح بگیرند و در برنامه ریزی های یک ساله و پنج ساله لحاظ کنند.

وی از مردم استان های اصفهان یزد و چهارمحال و بختیاری درخواست کرد در حل بحران ها در کنار یکد یگر باشند و اجازه ندهند نزاع و درگیری جای همدلی را بگیرد.

یادگار دفاع مقدس از مسئولان هم خواست بدون اطلاعات صحیح از فرصت ها و تهدیدات منطقه خود با مشکلات مواجه نشوند و با بهره مندی از از اطلاعات اقتصادی فرهنگی اجتماعی و امنیتی سبب پیشرفت و شکوفایی استان خود را فراهم آورند.

وی در پایان تصریح کرد: نیروهای مسلح و امنیتی دیروز و امروز امنیت مردم را در میان ناامنی منطقه تامین کرده اند و اکنون مسولان باید زمینه های رفاه وآسایش مردم را نامین کنند و در رفع مشکلات معیشتی و بیکار ی آنان کوشا باشند.

انتهای پیام/ه






آخرین اخبار آخرین اخبار