Navigation Navigation

محتوا محتوا

خطیب جمعه یزد:

مسئولان فرهنگی استان طوری عمل نکنند که شرم و حیا از بین برود/دشمن در پی تحمیل سبک زندگی خوانندگان غربی به مردم


امام جمعه یزد گفت: عده ای در تلاش هستند با جایگزینی سبک غربی و سبک خوانندگان، سیره و رفتار امامان را در زندگی کمرنگ و نابود کنند.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزد رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت صاحب‌الزمان(عج) اظهار داشت: وجود امام زمان یکی از اعتقادات اصلی مکتب تشیع است و همه جامعه بشری نیز به وجود مصلح ناجی اعتقاد دارند و می‌دانند که سرانجام کسی خواهد آمد و این همه ظلم‌ها و تعهدی‌ها را از بین بر خواهد داشت و انسان را به مسیر درست و کمال باز می‌گرداند.

وی بیان کرد: برادران اهل سنت نیز در مورد امام زمان (عج) این اعتقاد را دارند و تنها یک شاخه از اهل سنت در این موضوع تردید دارند این در حالی است که شیعیان بر این باورند که خلفای بعد از پیامبر (ص) در روایات 12 نفر هستند که نام برده‌ شده‌اند و آخرین آنها نیز حضرت مهدی (عج) است و ما نیز پیروی از پیامبر (ص) کرده‌ایم که همانند پیروی از خداست.

ناصری با اشاره به اینکه 15 شعبان ه نام روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است، افزود: امنیت امروز کشور مدیون چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی و مراقبتهای سربازان گمنام امام زمان (عج) است که ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی آنان توفیقشان را از خداوند می خواهیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در برخی کشورهای دنیا، مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند تا امنیت ایران اسلامی را از بین ببرند اما موفق نمی‌شوند زیرا خدا به ملت ایران کمک می‌کند و امام زمان (عج) نیز به این کشور نظر دارد.

آیت الله ناصری اظهار داشت: این سربازان هم در داخل کشور و در مرزهای شرق و غرب و هم در کشورهای منطقه و سوریه هوشیار هستند و همواره فداکاری می‌کنند تا آسیبی در آینده متوجه کشور ما و حریم اهل بیت (ع) نباشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از توطئه‌های کشورها علیه ایران اسلامی این است که سبک زندگی ما را از بین ببرند و سبک زندگی نوازندگان و خوانندگان را به ما تحمیل کنند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه آنها در تلاش هستند با جایگزینی سبک غربی و سبک خوانندگان این سیره و رفتار امامان را در زندگی کمرنگ و نابود کنند تصریح کرد: متاسفانه بخشی از این سبک با ورود ناخودآگاه به زندگی ما زمینه افزایش طلاق ها ، سرقت ها و اعتیاد را در کشور افزایش داده است .

امام جمعه یزد با هشدار به مسئولان فرهنگی نسبت به لزوم حفظ شرم و حیا گفت: مواظب باشید و طوری عمل نکنید که شرم و حیا و حجاب در میان جامعه بویژه دختران و پسران از بین برود.

وی یادآور شد: پدران و مادران، معلمان، مسئولان و نمایندگان هر یک باید به سهم خود مراقب سبک زندگی مردم باشند و هر کدام در جایگاه و مسند خود، شیوه‌های زندگی را رصد کرده و بدی‌ها را از خانواده‌ها و جامعه رفع کنند.

 آیت الله محمدرضا ناصری از نمایندگان مجلس دهم خواست ضمن توجه ویژه به این امر و پرهیز از وامداری احزاب به خواست مردم رسیدگی کنند.
وی تاکید کرد: شاید خواست احزاب مسائل خاصی باشد اما نمایندگان به مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه بپردازند و خود را فدای حزب بازی ها نکنند.

 

 





آخرین اخبار آخرین اخبار