Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در یزد:

مشکلات امروز جامعه حاصل بی توجهی به علوم انسانی است/«جنگ نرم» مرگ خاموش جامعه


معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در علوم فنی مهندسی و علوم تجربی گفت: متاسفانه در علوم انسانی که با جامعه سروکار دارد ضعیف عمل شده وریشه بسیاری از مشکلات امروز ما نیزحاصل بی توجهی به این علوم است.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ صبح امروز نشست تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای با حضور معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، روئسا واساتید دانشگاه های استان یزد در سالن جلسات بنیاد نخبگان یزد برگزار شد.

در این مراسم معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در علوم فنی مهندسی و علوم تجربی گفت: متاسفانه در علوم انسانی که با جامعه سروکار دارد ضعیف عمل شده وریشه بسیاری از مشکلات امروز ما نیزحاصل بی توجهی به این علوم است.

سردار ابوالفضل شکارچی درادامه گفت: باید در حوزه علوم انسانی نگاه و نفکرات اسلامی  جانشین نگاه  و تفکرات غربی ها شده و باید این نگاه در چهارچوب دفاع نیز تقویت شود.

وی دفاع در نظر صهیونیست ها را پوششی برای اعمال نیات شیطانی آنان برشمرد وگفت : آرمان صهونیست و آمریکا، سلطه برکل عالم بوده و این آرمان درنظر آن ها دفاع نامیده می شود که تماماً وابستگی  ملت ها را درپی دارد اما در مقابل این تفکر، تفکر انقلاب اسلامی است و آن هم دفاع از بشر و استقلال بخشی به ملت هاست.

شکارچی با اشاره به این مطلب که امروز دفاع تنها منحصر به دفاع نظامی نبوده بلکه در همه ابعاد ساسی،اقتصادی وفرهنگی دفاع وجود دارد اذعان داشت: درسال های جنگ و درزمان حیات امام(ره) همایش هایی با موضوع تبیین اندیشه های دفاعی امام (ره) برگزار شد و پس از ایشان و در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب به دلیل گستردگی حوزه دفاع، ضرورت تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای احساس شده و به همین دلیل منجر به برگزاری  اولین همایش تبین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای در سال 1372شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: در همایش اول 378 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 250مقاله  بالای 85امتیاز از100امتیاز را کسب کرده  و همایش دوم نیز با موضوع جدید و منحصر به فرد دفاع هوشمندانه  که خاص نظر رهبر معظم انقلاب بوده برگزار شده که دراین همایش نیز تعداد 280مقاله از مجموع 604مقاله حائر متیاز 85 شدند.

وی در پایان  از یرگزاری سومین همایش در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد وگفت: در این همایش به بررسی زمینه های جنگ نرم و راه های مقابله با ان پرداخته  چرا که جنگ نرم مانند مرگ خاموش بدون اینکه  احساس خطری  درافراد ایجاد کند آنان را  به تباهی و زوال می کشاند






آخرین اخبار آخرین اخبار