Navigation Navigation

محتوا محتوا


معرفي مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد


آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد با حضور مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر سی و پنجمین جشنوراه بین‌المللی تئاتر فجر و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزار شد.

به گزارش یزدامروز؛ «علي غياثي ندوشن» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان این که طی دو سال گذشته تحرک و پویایی خوبی در حوزه تئاتر استان یزد آغاز شده است، اظهار كرد: اجراهای متعدد نمایش، برگزاری هفته تئاتر با رویکرد تقویت تخصصی گروه‌های تئاتری،، جشنواره تئاتر فجر در دو سال گذشته و کارگاه‌های آموزشی از مهمترین برنامه هایی بوده است که طی دوسال گذشته برای پویایی نمایش در استان یزد برگزار شد.

وي ادامه داد: امسال نیز در همه شهرستان‌ها و برخی بخش‌های استان، کلاس و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید این فن برپا شد.

به گفته‌ي غیاثی ندوشن، برگزاری این دوره‌های آموزشی علاوه بر تقویت بنیه آموزشی گروه‌های تئاتری در شهرستان‌ها باعث برخی تولیدات بومی موفق نیز شده است.

وي در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد، گفت: در این جشنواره که استان‌های تهران، قم، خراسان شمالی و تبریز میهمان یزد بودند، نمایش‌های هدیه مرموز، خانوم، دوبارگی، مکبث و هیس اون بیدار میشه، اجرای صحنه‌ای داشته‌اند.

وی گفت: در نخستین روز از دومین جشنواره تئاتر فجر استانی، فیلم هشت تئاتر فجر در یزد نيز به نمایش گذاشته شد.

به گفته‌ي غیاثی ندوشن، در اين دوره جشنواره، فیلم نمایش‌های گالیله به کارگردانی داریوش فرهنگ، هتل پلازا به کارگردانی کوروش نریمانی، گل به کارگردانی یاسر خاسب، خاموشی دریا به کارگردانی نیما دهقان، کنسرت حشرات به کارگردانی مریم سعادت، بیستون می‌ تازد به کارگردانی امین رضایی، فاوست به کارگردانی حمیدرضا نعیمی و منهای دو به کارگردانی داود رشیدی به نمایش گذاشته شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره استاني يزد نيز «امیر صاحب جلال» به عنوان مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی استان یزد معرفی و از اززحمات «محمود دهقان هراتی» مدیر قبلی این انجمن تقدیر بعمل آمد.

گفتني است؛ همچنین در پایان اختتامیه دومین جشنواره تئاترفجراستانی یزد با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر سی و پنجمین جشنوراه بین المللی تئاترفجر و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، نشست پرسش و پاسخی با حضور هنرمندان تئاتر استان یزد برگزار شد.

ایسنا/






آخرین اخبار آخرین اخبار