Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون وزیر علوم خبر داد:

مقاوم سازی ساختمان دانشگاهها با کمک پژوهشگاه زلزله


معاون اداری مالی وزارت علوم از همکاری وزارت علوم با پژوهشگاه زلزله شناسی برای مقاوم سازی ساختمان دانشگاهها و خوابگاهها خبر داد.

به گزارش یزد امـــــروز، محمد حسین امید  به تفاهم نامه های معاونت اداری و مالی وزارت علوم با دستگاه و دانشگاه های دیگر اشاره کرد و افزود: در حوزه عمرانی چند کار مهم برنامه ریزی شده، که درحال انجام دادن آن هستیم، یکی بحث مقاوم سازی است که برای استاندارد کردن آن با پژوهشگاه زلزله همکاری داریم.

 

وی ادامه داد: یک کار دیگر که مربوط به بهینه سازی و مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که این کار با همکاری بعضی از دانشگاه‌ها از جمله هنر و یزد انجام می شود.

 

امید با بیان اینکه یک کارگروه معماری نیز تشکیل داده ایم که در رابطه با منظر درساختمان های دانشگاهی و  فضاهای آموزشی پژوهشی فعالیت می کند، افزود: بنابراین یکی از مجموعه هایی که با آن ها تفاهم نامه داریم، پژوهشگاه ها هستند.

 

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه دانشگاه های برتر در بودجه سال ۹۴ گفت: دانشگاه های برتر دارای مصوبه قانونی هستند، ۱۵ دانشگاه جز دانشگاه های برتر قرار دارند که ۵ دانشگاه آن مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی و ۱۰ دانشگاه آن مربوط به دانشگاه های وزارت علوم است.

 

وی ادامه داد: هر سال اعتبار ویژه ای به این دانشگاه ها اختصاص داده می شود که نسبت به بودجه این دانشگاه ها خیلی کم و ناچیز است. امسال نیز این اعتبار در نظر گرفته شده که در روزهای آخر سال اختصاص داده می شود، سال گذشته هم اسفند ماه اختصاص داده شد، امسال نیز همین زمان اختصاص داده می شود .

 

منبع:مهر






آخرین اخبار آخرین اخبار