Navigation Navigation

محتوا محتوا

دُم خروس «اصلاح‌طلبی» در یزد

مقدمه‌چینی برای هجمه‌ به آیت‌الله مصباح یزدی


هجمه اخیر یک سایت محلّیِ مدعی اصلاح‌طلبی،که از سوی برخی دولتمردان تغذیه مادی و معنوی شده و به عنوان تریبون برخی دولتمردان استان مطرح است ، به تعدادی از اساتید دانشگاه یزد به بهانه دیدارشان با آیت‌الله مصباح یزدی، و گلایه از عدم‌ دیدار آن‌ها با فرد دیگری که جامعه مدرسین صلاحیت وی برای مرجعیت را نفی کرده،نیز در راستای افشاء ماهیت برخی جریانات استان قابل ارزیابی است.

یزد امــــروز؛ استان دارالعباده، شخصیت‌های برجسته‌ای را تقدیم ایران و جامعه اسلامی کرده است؛ شخصیت‌هایی که در عرصه‌های گوناگون درخشیده و خدمات کم‌نظیر و گاه بی‌نظیری را ارزانی داشته‌اند.

 

 آیت‌الله‌العظمی سیدکاظم طباطبایی یزدی و آیت‌الله‌العظمی حائری میبدی از جمله این چهره‌های پرفروغ هستند که تلألؤ وجودشان جهان اسلام و تشیّع را پرفروغ ساخته است و در مراتب بعدی می‌توان به عالمان دیگری همچون آیت‌الله صدوقی،آیت‌الله خاتمی و آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه فقاهت و روشنگری و نام‌آوران عرصه جهاد و رشادت همچون سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی اشاره کرد.

 

اینان الگوهای برجسته و مایه افتخار مردمان دارالعباده یزد هستند که در سایه پشتکار و اخلاص توانسته‌اند به توفیقات چشمگیر و گاه بی‌نظیری دست یابند و خدمات برجسته‌ای به دین و نظام اسلامی ارزانی دارند. از این رو هرگونه تلاش در جهت قدرشناسی از آنان، اقدامی پسندیده و بهره‌گیری از تجربه‌ها و رهنمود‌های آنان شایسته و البته بایسته است.

 

در میان شخصیت‌های کنونی استان، آیت‌الله مصباح یزدی به دلیل جامعیت و برخی ویژ‌گی‌های کم‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای نزد رهبر معظم انقلاب دارد و بارها در دیدارهای خصوصی و عمومی مورد عنایت خاص رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفته است.

 

 

از جمله هنگامی که در دوران خفقان‌آمیز اصلاح‌طلبان، ایشان به سبب سخنان روشنگرانه خود، مورد هجمه بی‌سابقه رسانه‌های زنجیره‌ای واقع شده بود، رهبر انقلاب در تعابیری پرمعنا فرمودند: «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم» و افزون بر ده سال بعد از آن نیز ضمن تشریف‌فرمایی به منزل استاد مصباح در قم، تصریح کردند: «بنده به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند... .»

 

تعابیر مقام معظم رهبری و تاییدات عارفان برجسته‌ای همچون آیات عظام بهجت و بهاءالدینی و علامه طباطبایی کافی است تا از ورای هیاهوی عده‌ای سیاست‌زده، ابعاد این شخصیت برخاسته از دیار دارالعباده را بازشناسیم؛ بنابراین، هجمه‌های مدعیان اصلاح‌طلبی، نه‌تنها خدشه‌ای به شخصیت این عالم برجسته دیارمان وارد نمی‌کند؛ بلکه عمق سیاست‌زدگی و فاصله مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال را از ارزش‌ها و شخصیت‌های ارزشی جامعه بیش از پیش هویدا می‌سازد.

 

هجمه اخیر یک سایت محلّیِ مدعی اصلاح‌طلبی ، که از سوی برخی دولتمردان تغذیه مادی و معنوی شده و به عنوان تریبون برخی دولتمردان استان مطرح است ،  به تعدادی از اساتید دانشگاه یزد به بهانه دیدارشان با آیت‌الله مصباح یزدی، و گلایه از عدم‌ دیدار آن‌ها با فرد دیگری که جامعه مدرسین صلاحیت وی برای مرجعیت را نفی کرده، نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

 

همین سرنخ، کافی است تا مردم متعهد و دین‌باور دارالعباده یزد بتوانند بهتر از گذشته واقعیت‌‌های پشت پرده مدعیان اصلاح‌طلبی و رسانه‌های پرطمطراق آن‌ها و نسبت آن‌ها با ارزش‌ها و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی را دریابند.

 

در این باره گفتنی‌های بسیاری وجود دارد که با نزدیک‌شدن به ایام انتخابات، به تناسب و تناوب به آن‌ها اشاره خواهد شد.

 

نویسنده: عبدالله سیدزاده






آخرین اخبار آخرین اخبار