Navigation Navigation

محتوا محتوا

شهردار تفت در واکنش به اقدامات برخی شهروندان تفتی در تخریب باغات این شهر:

ملاک تعیین باغ،وجود یا عدم وجود درخت نیست/ بزرگ‌ترین «چهارباغ ایرانی کشور» درتفت ایجاد می شود


شهردار تفت گفت: ازنظر شهرداری، ملاک تعیین باغ داشتن یا نداشتن درخت نیست بلکه ملاک اسنادی است که از سال 1330 جمع‌آوری‌شده البته سند ثبتی باغات نیز ملاک بوده و شهرداری بر همین اساس حتی در صورت خشک بودن باغات نیز مجوز تغییر کاربری آن‌ها را صادر نخواهد کرد.

به گزارش یزدامروز؛ شهردار تفت در گفتگو با یزد آوا؛ در خصوص برنامه‌های شهرداری برای جلوگیری از تخریب باغات این شهر گفت: متأسفانه گاها مواردی از آتش‌سوزی‌ها و تخریب باغات باهدف تغییر کاربری وجود داردکه بعضاً با شائبه عمدی بودن نیز همراه است اما ازنظر شهرداری، ملاک تعیین باغ داشتن یا نداشتن درخت نیست بلکه ملاک اسنادی است که از سال 1330 جمع‌آوری‌شده البته سند ثبتی باغات نیز ملاک بوده و شهرداری بر همین اساس حتی در صورت خشک بودن باغات نیز مجوز تغییر کاربری آن‌ها را صادر نخواهد کرد.

سید مصطفی فاطمی افزود: با توجه به وسعت و گستردگی باغات شهر تفت و کمبود نیروی انسانی در مجموعه بازرسی شهرداری در برخی اوقات نمی‌توانیم به‌موقع از تخریب باغ‌ها جلوگیری کنیم اما با عوامل چنین اقداماتی به‌طور قاطع برخورد کرده و آن‌ها را به مراجع قضائی معرفی می‌کنیم.

فاطمی در ادامه به بیان برنامه‌های شهرداری تفت در سال جاری پرداخت و گفت: در بودجه مصوب شورای شهر تفت برای سال 97 برنامه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی و جاری دیده‌شده است.

وی با اشاره به این مطلب که عمده بودجه شهرداری تفت صرف نگهداری فضای سبز می‌شود گفت: درراستای مدیریت منابع آبی و حفظ فضای سبز امسال اعتباری در حدود 2 و نیم میلیاردتومان به این امر اختصاص‌یافته که شامل تعویض لوله‌ها، شیرها و اجرای روش‌های جلوگیری از هدر رفت آب است.

فاطمی تصریح کرد: در بحث تفکیک زباله و جمع‌آوری آن‌ها نیز در دو محور فرهنگ‌سازی و به‌کارگیری بخش خصوصی اقدام خواهیم کرد که شهر تفت در این زمینه می‌تواند به یک شهر پایلوت کشوری برای جمع‌آوری درست زباله و استفاده کمتر از پلاستیک و مواد آسیب‌رسان به طبیعت باشد.

شهردار تفت در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات عمرانی در پیش رو هم اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: ساماندهی ورودی‌های شهر و منطقه جنوب شهر یعنی دانشگاه آزاد و شهرک امام علی که منطقه پرتراکمی است یکی از اولویت‌های عمرانی ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: عملیات زیرسازی خط اول کمربندی تفت به پایان رسیده و تا چند روز آینده آسفالت خواهد شد و پس‌ازآن اجرای عملیات زیرسازی خط دوم آغاز خواهد شد ضمن اینکه کار ساماندهی منطقه شهرداری سابق هم دردستور کار قرار دارد.

شهردار تفت همچنین از ایجاد بزرگ‌ترین «چهارباغ ایرانی کشور» در باغ شهر تفت خبر داد و گفت: اعتبارات ایجاد این مجموعه بی‌نظیر در حوزه گردشگری با مشارکت میراث فرهنگی تأمین‌شده و با بهره‌برداری از این مجموعه که نماد همه باغ‌های ایرانی به ثبت رسیده است موقعیت بی‌نظیر گردشگری به وجود خواهد آمد.

فاطمی ساماندهی پارک‌ها، ایجاد پارک بانوان، آسفالت معابر فرسوده و پیاده‌روسازی خیابان اصلی شهر از دیگر برنامه‌های عمرانی شهر تفت دانست.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار